Algemeen dagblad winnaar Webwereld-krantenonderzoek

8 mei 2006, 05:18

Traditiegetrouw heeft Webwereld de online edities van de landelijke en regionale dagbladen met elkaar vergeleken op grond van het aantal unieke bezoekers, bezoeken en pageviews in januari 2006 ten opzichte van januari 2005. Uit de resultaten van dit jaar blijkt dat de websites van de traditionele dagbladen steeds meer bezoekers trekken. De winnaar van het jaarlijkse Webwereld-krantenonderzoek is de website van het Algemeen Dagblad. De Telegraaf gaat nog steeds aan kop, maar moet volgens de statistieken een stevig verlies incasseren.

Het volledige onderzoek, inclusief een Excel-bestand (xls) met de cijfers van dit jaar en de voorgaande jaren, is hier te vinden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Mark

    Ik mis kranten.com in het onderzoek 🙂 Ook zou het leuk zijn om te weten met welke meetsystemen dit gemeten is. Er is nogal wat verschil tussen de ene unieke bezoeker en de andere…. Dat de Telegraaf 2,7 miljoen unieke bezoekers per maand heeft, lijkt mij wat veel….


    8 mei 2006 om 11:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!