Gebrek aan training rem voor internetmarketing
Niet geheel onverwacht maar ruim twee-derde van de online marketeers is van mening dat training en aanpassing van bedrijfsprocessen nodig zijn om betere internetmarketing toe te kunnen passen. Dat blijkt uit een onderzoek op een online marketing-event in Londen aldus Netimperative.
Het onderzoek, gehouden op het ad-tech London-evenement, onderzocht de handelswijzes van de bezoekende marketeers. 93% van hen gaf aan dat hun budget voor 75 procent bij offline lag, en 25 procent bij online. De helft past regelmatig bannermarketing toe. Een derde gaf aan regelmatig zoekmachine optimalisatie (SEO) toe te passen, en eenzelfde gedeelte gaf aan zich daar af en toe mee bezig te houden. Mobiele marketing geniet aanzienlijk minder populariteit: slechts 13 procent gaf aan het medium wel eens ingezet te hebben.
Het bereiken van nieuw publiek en het genereren van leads werd door 88 procent genoemd als belangrijkste kracht van online marketing. Nog eens 69 procent van de ondervraagden noemde betere klantrelaties en hogere omzet per klant als belangrijk voordeel.
Via: eBase
Zie ook:
Gebrek aan kennis bij Chief Marketing Officers