Je beroep maken van of met weblogs
We kenden natuurlijk al de weblognetwerken als Blogo Media, Blog.nl, Small Media Group en Zeenz.nl. Ook zelf ben ik betrokken bij een aantal webloginitiatieven zoals eventblogs.nl (live bloggen op events), blogresearch.nl (onderzoek via en op weblogs) en recentelijk blogads.nl (advertentienetwerk voor weblogs). Daarnaast adviseer ik vanuit Upstream diverse bedrijven op het gebied van interactieve marketing (o.a. over weblogs). Een handjevol mensen die professioneel bezig zijn met weblogs dus. Toch lijkt er inmiddels ruimte in de markt voor meer nieuwe initiatieven.
Een 4-tal vrouwelijke bloggers hebben namelijk de handen ineen geslagen en Blogalist gestart. Volgens de website (die binnenkort wordt vernieuwd) helpt Blogalist bedrijven om weblogs effectief toe te passen in hun marketingstrategie. Een eerste stap in deze samenwerking is de Cursus Bloggen voor je bedrijf. Annedien Hoen, Laura Babeliowsky, Sanne Roemen en Indira Reynaert, heel veel succes!
Op zich een logische ontwikkeling denk ik, dat er gespecialiseerde bureaus ontstaan voor deze vorm van communicatie. Het zou net zo goed kunnen hangen onder een algemeen “full service” communicatiebureau, maar een profilering als specialist heeft wellicht meer effect.
Naar mijn idee zal het bloggen voor bedrijven echter samen moeten gaan met andere communicatie inspanningen. Het blog moet namelijk toch ook onder de aandacht gebracht worden en daarvoor is kennis van andere communicatie middelen toch ook wel handig.
In elk geval zoekt in10 sinds begin mei weer een fulltime blogger las ik bij de VEA: w.vea.nl/upload/vacatures_pdf_weblogger-0.pdf. Weet niet of dit vervanging of uitbreiding is. 🙂
@Martijn,
Deze dames hebben beslist verstand van, kennis van en ervaring met andere communicatie middelen 🙂
Bekijk de veschillende initiatieven op de weblogs en de werkzaamheden van de websites van ze maar eens.
Succes dames en Marco met Blogads.nl
@Erno
Oh ja dat geloof ik meteen. Annedien Hoen ken ik van Higherlevel en ze staat bij mij bekend als iemand die goedgebekt is, vol zit met ideeën én er vele uitvoert getuige haar vele initiatieven.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!