The old man and the sea

23 mei 2006, 19:56

Dat reclame vaak maatschappelijke ontwikkelingen volgt, wisten wij al lang. Een opvallende illustratie komt uit Brazilië. Wij hebben net begrepen dat ‘metroman’ uit is. Metromannen (David Beckham) zijn mannen die zeer geïnteresseerd zijn in hun uiterlijk. De plaats van de metroman wordt ingenomen door de überseksueel, een fysiek en mentaal aantrekkelijke macho (George Clooney). Wij weten niet of reclamebureau Giovanni FCB door deze trend was geïnspireerd, maar hun reclamecampagne ‘Piercing’ voor Pesca, een tijdschrift voor vissers, toont de echte man. De foto’s doen denken aan ‘The old man and the sea’ van Ernest Hemingway. Deze campagne is in prijzen gevallen op het Festival Iberoamericano de Publicidade in Argentinië.

Piercing

Serge Fenenko
Strategy Director bij Novocortex

Strategy Director van het internet marketingbureau Novocortex, na 7 jaar marketing en business development bij Rabobank. Novocortex is gespecialiseerd in interactieve marketing en Internet Strategie Audits. We werken internationaal - in Nederland, Zwitserland, Rusland, Oekraïne, Kroatië etc. Novocortex maakt interactieve campagnes, virals en iPhone games die aandacht in sociale media en prijzen op internationale festivals winnen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!