De toekomst van internet volgens Goldman Sachs

26 mei 2006, 05:00

Critical succesfactors in the changing internet landscape

Ik kom hier zeker de komende dagen nog op terug maar ik wil jullie alvast wijzen op een presentatie (pdf) van Anthony Noto, Managing Director van Goldman Sachs, over het online consumentgedrag en de toekomst van internet. Net als de presentatie van Yahoo! eerder deze week, ook nu weer veel interessante grafieken en tabellen.

Anthony Noto was één van de sprekers tijdens het Goldman Sachs Seventh Annual Internet Conference. Naast Noto spraken o.a. Jonathan Miller (CEO AOL), Shawn Wang (CFO Baidu), Meg Whitman (CEO eBay) en Yusuf Mehdi (Chief Advertising Strategist Microsoft) (via: Barnako).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Habbekrats

    Dank, Marco, nuttige pdf. Mooie opzet van het panel, geen trendwatchers die “baat” hebben bij wilde voorspellingen maar oude, geldgeorienteerde bankinstituten zoals GS en met een Asiatische component Baidu erin.

    Let ook even op het volledig ontbreken van RSS in de categorie “Optimizing monetization” onder subscriptions. Smeuig.


    26 mei 2006 om 11:48
    evroekel

    @Marco: Tja, hapklare brokken van de Hema die zonder te kauwen doorgeslikt kunnen worden, smaken vandaag blijkbaar lekkerder dan Goldman Sachs 😉


    26 mei 2006 om 15:18
    Patrick

    Ziet er erg strak uit. Dat doen die gasten bij Goldman Sachs altijd erg goed (powerpoint). Zo heb ik ooit hun PP pitch (of was het Morgan Stanley) voor de eBay-Skype overname gezien en dat zag er ook erg futuristisch en visionair uit.

    @erik heb je het boek van Kevin Kelly “New Rules of the New Economy” als gelezen? Al 8 jaar oud maar nogsteeds erg inspirerend.


    27 mei 2006 om 12:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!