Mini In Game Advertising Event

27 mei 2006, 19:02

Op 12 juni is het event met de titel “Ingame-reclame; Hoeveel kan jij aan?”. Dit evenement zal in het geheel toegewijd zijn aan ingame-reclame. De centrale vraag op dit evenement is: “Hoeveel ingame reclame kan de gamer aan?”. Meerdere experts op het gebied van gaming en advertising zullen hier hun mening over geven en dieper ingaan op het fenomeen ingame-reclame en het toekomstbeeld van deze relatief nieuwe wijze voor merken om onder de mensen te komen.

Het programma loopt van 15.00 uur tot 17.00 uur en de toegang is gratis (wel even aanmelden) (gevonden bij Cem Yildiz op Games Blogo).

De host van de middag is Skate the Great. Hij is onder andere bekend van het programma Gamekings dat wekelijks op TMF is te zien.

De volgende professionals zullen van zich doen spreken:

Maarten Brands

Maarten Brands is marketing & sales manager bij“Woedend Games” hij focust zich op de business kant van gaming. Maarten is een pionier op het gebied game advertising en is nooit moe om de ins en outs van interactieve media communicatie aan zijn klanten te communiceren.

David Nieborg

David B. Nieborg is docent aan de Universiteit van Amsterdam en als onderzoeker verbonden aan de Amsterdam School for Cultural Analysis (ASCA). Hij schrijft voor diverse websites en bladen over games en game cultuur.

David Wolff

Consultant bij Breakaway Interactive

Peter Warman

Peter Warman is commercial director bij Mediarepublic en is betrokken bij de ontwikkeling van het online spel Eccky. Eccky heeft de beste innovatieprijs van de SpinAwards 2005 gewonnen!

Het programma van de dag zal er als volgt uitzien:

14:45 – Zaal open

15:00 – Opening Skate

15:10 – Welkomstwoord Emilie Randoe (Directrice Instituut Interactieve Media)

15:20 – Maarten Brands zal een beeld schetsen van de toepassing van Ingame-reclame

15:40 – David Nieborg vertelt ons iets over Americas Army

16:00 – David Wolff gaat ons iets vertellen over Ingame-reclame en de mediamix

16:20 – Peter Warman gaat de case beschrijving van het spel Eccky voorleggen

16:40 – Discussie en vragen vanuit de zaal

17:00 – Afsluiting door Ad-men en Skate gevolgd door een borrel

Het evenement zal plaatsvinden op de Hogeschool van Amsterdam (vestiging Leeuwenburg) en is toegankelijk voor alle geïnteresseerden.

Meld je aan bij the.ad.men@gmail.com of via het aanmeldformulier op ingame reclame blog.

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Futurist Erwin van Lun startte op MarketingFacts in 2005, direct na publicatie van zijn boek "Van Massamerk naar Mensmerk" dat toen een nominatie kreeg voor de Marketing Literatuur Prijs. Het boek beschreef de toestand van media, marketing en merken in de toekomst van 2015 en Erwin volgde de ontwikkelingen in de eerste jaren op de voet. Nu blijkt dat zijn voorspellingen waarheid zijn geworden helpt hij mensen om zélf de toekomst trefzeker te voorspellen en heeft hij zijn voorspellingen voor 2020, 2030 en 2050 al weer klaar voor publicatie in het boek 'Utopia Manifesto 2050'. In 2009 stortte Erwin zich helemaal op Chatbots.org (http://www.chatbots.org), zijn wereldwijde industry portal op het gebied van intelligente kunstmatige karakters en in 2015 sloot hij zich aan bij het Bemer netwerk (http://yourfuture.bemergroup/nl) om mensen te helpen zichzelf te resetten: gezond, vitaal en creatief: helemaal klaar voor de toekomst! In 2017 zag hij de bezoekersaantallen van Chatbots.org weer flink stijgen en besloot dat het tijd werd voor de terugkeer naar het prachtige veld van humanlike AI.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Steven

    Zelf run ik een gaming organisitie (één van de succesvolste Benelux teams die internationaal ook meekunnen) en merk ik dat gaming advertenties een erg onderschatte markt is. Je bereikt vrij makkelijk een erg moeilijk te overtuigen publiek en kan je erg goed bewust maken van je doelgroep. Onze website trekt 100 000 bezoekers per maand en toch is het moeilijk mensen te overtuigen van de slagkracht die een gaming website heeft bij de jeugd. Ze kijken niet meer naar TV of luisteren naar de radio maar zowat alles gebeurd online.

    Uit studies blijkt dat de Nederlandse jeugd meer op het net zit dan TV kijkt. Mooi initiatief en hopelijk opent dit wat ogen bij de mensen.


    28 mei 2006 om 08:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!