Postbank marktleider internetbankieren in Nederland

1 juni 2006, 09:06

De Postbank heeft op 24 mei 2006 een recordaantal bezoekers op Mijn Postbank.nl gehad. Er werden maar liefst één miljoen bezoeken op één dag geregistreerd, terwijl er op een normale dag 600.000 bezoekers zijn.

Het gebruik van Mijn Postbank.nl groeide de afgelopen tijd sterk door de aanwas van nieuwe internetbankierders. Volgens directeur Ron van Kemenade stijgt het aantal transacties via internet nog steeds en wordt inmiddels bijna de helft van de transacties online gedaan.

Momenteel zijn er bij de Postbank 2,4 miljoen particuliere rekeninghouders die gebruik maken van Mijn Postbank.nl. Hiermee stelt Postbank marktleider te zijn op het gebied van internetbankieren in Nederland. Postbank.nl is met de huidige bezoeken één van de meest bezochte websites van Nederland.

Bron: Nu.nl

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Luc Franken

    Hun systeem is ook gewoon ideaal. Niet zo’n irritant kastje waar je een pasje in moet doen, pin moet intikken, code moet overtikken enzovoorts. Gewoon lekker simpel een nummertje in een SMSje overtikken en het werkt. Altijd en overal wanneer je je telefoon beschikbaar hebt, altijd dus 😉


    1 juni 2006 om 09:36
    Edwin

    ze forceren hun klanten ook om via myPostbank.nl zaken te gaan doen

    nu kun je opeens geen beleggingen meer doen via Girotel offline, en waarom? geen idee…


    1 juni 2006 om 09:42
    Macblik

    Het sponsorbeleid van ABNAMRO geeft overduidelijk aan dat ze niet op de normale particuliere klant zitten te wachten. En al helemaal niet buiten A’dam ;-). De service is ook al jaren beneden alle peil. In Rotterdam mag je blij zijn als het personeel de Nederlandse taal op enig niveau beheerst. Maar goed, dat is in de Maasstad nergens een vanzelfsprekendheid.


    1 juni 2006 om 10:22
    r_V_D_berg

    Edwin,

    vraagje

    stuur je ook nog elke dag 10-tallen brieven i.p.v. te emailen ?

    Tijden veranderen… en die gratis SMS functie is écht ideaal;

    *eenvoudig

    *overal beschikbaar (geen calculator noodzakelijk)

    * kostenloos

    Girotel zaten zelfs kosten aan verbonden en diende je allerlei software te installeren

    Tan codes op te zoeken etc.

    Nu kun je eenvoudig al je betalingsdata via Excel tot een jaar terug bekijken en analyseren.


    1 juni 2006 om 10:38
    jorrit

    ook ik ben tevreden over girotel; maar wel vreemd dat ze tussen 23u en 06u gesloten zijn! waarom eigenlijk? het lijkt alsof er nog mensenwerk aan te pas komt….


    1 juni 2006 om 11:24
    rjmvandiepen

    Ik doe ook al mijn zaken via mijnpostbank.nl. Ik vind het zeer gebruiksvriendelijk. Alleen zakelijk heb je nog Tan codes op papier nodig. Dit zal waarschijnlijk ook nog wel veranderen.

    Alleen laatst bestelden we een product via de internetwinkel met de rentepunten. We wilden de rentepunten van een internetspaarrekening gebruiken en betalen via de lopende rekening. Dit bleek niet te kunnen. Kregen we later een e-mail dat de transactie was mislukt terwijl het systeem daar geen melding van gaf. Dit hebben ze waarschijnlijk vergeten te testen. De transactie is uiteindelijk via de telefoon gelukt door persoonlijk contact met een medewerker.


    1 juni 2006 om 11:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!