‘Er is Post’ informeert zeven miljoen huishoudens

‘Er is Post’ informeert zeven miljoen huishoudens
, TNT Express

Ondanks dat nieuwe kanalen als internet en email steeds meer invloed krijgen op het medialandschap, wil TPG Post zich blijven positioneren als leverancier van fysieke post. Deze week valt bij zeven miljoen huishoudens in Nederland de uitgave ‘Er is Post’ van TPG Post op de deurmat. TPG Post wil op deze wijze haar klanten informeren over nieuwe ontwikkelingen op de postmarkt. Met ‘Er is Post’ wil TPG de kwaliteit en de dienstverlening in een veranderende postmarkt onder de aandacht brengen. Volgens Harry Koorstra, directeur van TPG Post, is deze manier van informeren goedkoper dan grote ‘massamediale’ campagnes en is ‘de effectiviteit van communicatie per post erg hoog’.

Nederlanders staan positief tegen deze vorm van communicatie. Dit bleek uit een testmailing die in de maand maart werd gehouden onder 34.000 huishoudens. Het overgrote merendeel van de deelnemers aan de test (75 procent) gaf aan het te waarderen om op deze wijze periodiek geïnformeerd te worden.

Er is post! telt 24 pagina’s en bevat artikelen over onder meer de concurrentie op de postmarkt, het zelf maken van postzegels en kaarten, het beroep van de postbode en de vestigingen waar postproducten te koop zijn. Ook zijn er speciale actiepagina’s in samenwerking met klanten van TPG Post. Op die plek staan aanbiedingen van onder meer de ANWB, ECI, KPN, Nuon en de Vereniging Eigen Huis.

Deze zomer wordt uitgebreid onderzocht hoe Er is Post! is ontvangen. De volgende uitgave staat gepland in het najaar. In de loop van juli of augustus wordt de precieze datum bepaald, en hoe ‘Er is post’ eruit gaat ziet.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Toen ik deze kop in mijn rss binnekreeg, dacht ik gelijk dat TPG je een e-mail stuurt of je (fysieke) post hebt en/of van wie deze post afkomstig is.

    Als dit idee al bestaat hoor ik het graag. Indien dit idee gejat wordt, vermeld dan de bedenker :)

    geplaatst op
  • --edit--

    vermeldt

    --edit--

    geplaatst op
  • Als we nu simpelweg ff meten hoeveel ontvangers het zonder een blik waardig te gunnen op de oudpapier stapel hebben gegooit dan weten we hoe hoog de effectiviteit daadwerkelijk is. Ik heb zo mijn vermoedens...

    geplaatst op
  • Ik heb de folder gelezen en was niet onder de indruk. Ze noemden zelfs hun concurrenten Sandd en Selektmail in de folder. Da's gratis reclame voor die jongens. Verder een paar slappe verhalen over postbodes. Bij mij is de boodschap niet overgekomen wat het doel van deze folder is geweest.

    geplaatst op
  • Beste Yves, het is -vermeld- zoals je oorspronkelijk schreef. Het gaat namelijk om een gebiedende wijs enkelvoud.

    geplaatst op
  • Het is denk ik een goede poging van TPG Post om de Nederlander duidelijk te maken hoe de postwereld in elkaar zit, welke ontwikkelingen daar in de toekomst zullen gaan plaatsvinden en welke rol TPG (nee sorry TNT Post) daarin wil innemen. Niks mis mee.
    En ja... als je het boekje niet wil lezen gooi je het bij het oud papier. Net als het wegzappen bij een commercial.

    geplaatst op
  • Ik vind het jammer dat ik het winternummer 2013 nog niet heb ontvangen. Tot nu toe heb ik nog alle nummers. Ik zou het zeer op prijs stellen om het decembernr. 2013 alsnog te ontvangen. Bvd

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.