Wuppie succes dreigt drama te worden voor AH

Wuppie succes dreigt drama te worden voor AH

Heeft zingen over 16 miljoen wuppies zin?Toegegeven,  ik hield mijn hart vast toen Albert Heijn de oranjepolonaise met de bijna antieke wuppie campagne enterde. Wuppies bestaan al een jaar of twintig en waren al een tijdje uit het gezichtsveld van de meeste marketeers verdwenen. Albert Heijn stofte recent het icoontje af en gebruikte het voor een van de grootste inhakers rondom het WK. Er was geen ontkomen aan voor de consument.  De grootgrutter had 16 miljoen wuppies en 700.000 mega-wuppies ingekocht in China. 

Het crossmediale karakter van de wuppie actie spreekt de moderne marketeer zeker aan. Naast de enorme hoeveelheid peperdure commercials rondom de WK voetbalwedstrijden van Oranje heeft men de winkel omgetoverd tot wuppiedomein en ook op de website van Albert Heijn is volop aandacht voor de spraakmakende actie. Albert Heijn speelt met de wuppie in op het retro-gevoel dat zich steeds vaker manifesteert in commerciele uitingen van bedrijven. Nationale Nederlanden roept bijvoorbeeld nostalgie op met Reinhard Mey’s “Als de dag van toen” en ook de shirts van het Nederlands elftal zijn fraaie reproducties van klassieke Oranje shirts. 

Terug naar de wuppies van Albert Heijn en de keerzijde van de actie want nauwelijks halverwege het toernooi begint Albert Heijn out of stock te raken en in veel van de filialen moest men afgelopen zaterdag het personeel de klanten al laten melden dat het over en uit is met de wuppies. En nog voor de oranje gekte het hoogtepunt heeft bereikt heeft Albert Heijn zichzelf met een megaprobleem opgezadeld. Nieuwe voorraden wuppies zullen door tijdgebrek niet aangemaakt kunnen worden en het is te hopen dat Albert Heijn nog wat alternatieve activiteiten kan ontwikkelen. Bij voorkeur voor volgend weekeinde wanneer Oranje de kwartfinale moet spelen. Maar het kwaad is al geschied…


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 121 reacties op dit artikel

  • Ik vraag mij af of het nu echt zo'n groot probleem is al jij schets, Albert. Ja het is jammer dat men out of stock is, maar die wuppies kom ik momenteel werkelijk overal tegen tot megawuppies op het dashboard van auto's. Hoe zo het kwaad is al geschied? Het succes is al behaald ;-)

    geplaatst op
  • Als je na twee weken zonder actiemateriaal zit heb je echt wel een (groot) probleem Erik.

    geplaatst op
  • Ja ,'t zou mooi zijn geweest als men nog voorraad had voor een paar weken, maar die 16 miljoen wuppies en 700.000 megawuppies zijn in heel Nederland te zien en verdwijnen komende weken niet en worden nog steeds met AH geassocieerd. Om de out of stock situatie nu als drama te beschouwen vind ik te zwaar aangezet.

    geplaatst op
  • Erik ik geloof dat je wat mist. Ingekochte airtime en geen premiums.. even over de schutting kijken.

    geplaatst op
  • Volgens mij kan Speurders zich opmaken voor een nieuwe advertentierubriek...: GEVRAAGD: Megawuppie in ruil voor kaartje Robbie Williams ! ;-)

    geplaatst op
  • De ingekochte airtime en premiums zijn ingecalculeerd in het marketing budget, de opbrengsten van de verkoop van de Wuppie zijn hier ook in verwerkt en waarschijnlijk niet eens voor een omzet van 100%. Dus financieel zal het appie niet schaden, hoogstens wat negativieve publiciteit maar het succes van deze campagna voert toch zeker de boventoon en ze zullen blij zijn met deze grote hoeveelheid aan publiciteit.

    geplaatst op
  • Ik weet niet in hoeverre ze al door de kleine wuppies zijn, maar ook bij de appie bij mij in de buurt waren de planken waar recentelijk nog megawuppies stonden een aantal dagen leeg. Nou denk ik persoonlijk overigens niet dat dat een heel groot probleem is. De grote wuppies zijn niet gratis en als je er één hebt is het volgens mij wel voldoende (en zullen mensen er geen groot probleem van maken als die uitverkocht zijn). Echter denk ik wel dat ze een probleem hebben als de kleine wuppies out of stock raken...

    geplaatst op
  • @Albert: We zijn het er over eens dat AH een probleem heeft en een creatieve oplossing moet verzinnen. Ik neem aan dat men bij AH gezien eerdere ervaringen met out of stock premiums op het vlak van airtime e.d. oplossingen voor heeft bedacht voordat de aktie uberhaupt van start ging. Kortom ja men heeft een probleem maar om het geheel nu al als drama te bestempelen gaat mij op dit moment iets te ver.

    @Robert: De handel in Wuppie is al begonnen op Speurders.nl en marktplaats ;-)

    geplaatst op
  • Erik "dreigt drama te worden" maar ik ben blij dat het uiteindelijk met me eens bent :)

    geplaatst op
  • Maak eens even een kleine rekensom:
    16 miljoen * €15 = 240 miljoen omzet, waarvan een deel(tje) extra, volgens medewerkers.
    700.000 * €2,95 = ruim 2 miljoen EXTRA omzet, minimaal self-liquidating...
    En dat in 2 weken! Alleen voor AH, tegenover een nationale gemiddelde weekomzet van rond de 550 miljoen...
    zie ook: Wheel of retail en: http://www.nieuws.nl/240679 Bovendien, AH gaat door met wuppiestickervellen, snel naleverbaar... hoezo drama? 1 nieuw filmpje met supermarktmanager Harry die zich verontschuldigt voor het succes...

    geplaatst op
  • Zie ook het officiele persbericht van Albert Heijn.

    geplaatst op
  • Jaco, stickervellen? Even in voetbaltermen gesproken, de eerste helft speelt AH een fantastische pot, de tweede helft valt ewen beetje tegen. Jammer voor de totale actie... teleurgestelde klanten quick and dirty folow up, ik kwenie...

    geplaatst op
  • Als oplossing vind ik dit ook niet echt geweldig. Een stikkervel is toch duidelijk iets anders dan zo'n ding. En inderdaad hoop ik dat Harry ons hierover gaat informeren...

    Wat ik niet begrijp is waarom ze niet van die Wuppie's bijkopen? Er zijn veel meer leveranciers die Wuppie's kunnen maken. Wat voorbeelden (na 5 minuten Google): Interallgroup.com, Winnieman.nl, Harogifts.be, enz.

    geplaatst op
  • Die eerste URL had dit moeten zijn.

    geplaatst op
  • Albert Heijn heeft weliswaar visionaire marketeers, maar inkopers met een kruideniersmentaliteit. Ook bij de succesvolle AH Disneyweken waren de felbegeerde Dinseyfiguurtjes al snel uit voorraad. Lees ook http://www.tjiftjaf.nl

    geplaatst op
  • Robert waarschijnlijk omdat dseze bedrijven ze ook allemaal in China laten maken.

    geplaatst op
  • Daar dacht ik ook eerst aan, maar op die website's lees ik niets over uitverkochte Wuppie's. Sterker nog: sommigen adverteren zelfs met 'De Wuppie, wij hebben ze nog wel!'

    geplaatst op
  • Ja, zij hebben nog wel een restje voorraad. Maar ws niet op de schaal die AH wil :)

    Vraag ik me toch bij af - zou je als ander bedrijf nu in het wuppie-gat kunnen springen? Je eigen variant neerzetten en met een treiterige reclame zo AH pesten? Of zijn ze nu teveel verbonden met AH om jezelf nog te kunnen associeren?

    geplaatst op
  • Wuppie succes dreigt drama te worden ... 1 van de grootste succes van het WK verlies je niet door dat iets uitverkocht is.. lijkt me duidelijk dat als de vraag hoger is dan het aanbod dat dat alleen maar goed is!

    Ik heb jaren lang bij AH gewerkt en nog steeds ken ik mensen op het hoofdkantoor. Zoals je zelf ook zei, iedereen vroeg zich af OF dit ging werken maar zie het resultaat. Drama zal het niet worden, maar een vervolg actie kan je zien aankomen! Iemand al http://www.kerstwuppie.nl geregisteerd?

    geplaatst op
  • Volgens mij vergeet je dat AH wist (uit rekenen) hoeveel ze nodig zouden moeten hebben.
    Vaste omzet / 15 euro = aantal wuppies < 16 miljoen.

    Doen alsnog het oppeens is 'uitverkocht' is non-sense. De 16 miljoen wuppies is niet gebasseerd op de verwachte vraag, maar op het symbolische aantal Nederlanders.

    geplaatst op
  • Euh ... al deze consternatie volgende ... is het niet alleen een fantastische actie, maar ook een geweldige manier om WoM te genereren onder de marketingminnende bloggers en reaguurders?

    geplaatst op
  • Het is duidelijk dat hier weinig schrijvers zijn met kinderen: belofte doen dat je een megawuppie geeft en vervolgens moeten zeggen tegen je kids "sorry, ze zijn er niet". Ik kan me uitstekend vinden in de titel vanuit perspectief als consument én vader.

    geplaatst op
  • "Wuppies bestaan al een jaar of twintig en waren al een tijdje uit het gezichtsveld van de meeste marketeers verdwenen"
    Wie is er niet retro in 2006?

    geplaatst op
  • Het is een behoorlijk probleem voor de medewerkers, zelf wordt ik talloze keren gevraagd waneer ik aan het werk ben. Het wás een zeer succesvolle actie, en ik betijfel of de stickervellen dit goed kunnen maken.....

    geplaatst op
  • Opvallend dat er erg luchtig wordt gedaan over het sentiment dat kan ontstaan door deze kwestie. Zie zojuist nog gewoon de wuppie commercial langs komen. Is echt heel erg onderschat. Dit wuppie heeft ook nog een startje....

    geplaatst op
  • staartje bedoel ik.

    geplaatst op
  • Kwartfinale? Eerst de 1/8e finale ;-)

    geplaatst op
  • Ongelooflijk, maar na Heeft zingen over 16 miljoen Wuppies zin, roepen de Wuppies opnieuw een flinke discussie op. En dat terwijl het gisteren toch prachtige weer en vaderdag was!

    geplaatst op
  • Op=op, het feit dat de reclame doorloopt herinnert aan het succes van de actie, en ze zijn her en der nog wel te krijgen wat weer versterkt (er waren er wel genoeg maar we hebben gewoon al zóveel gratis weggegeven). Door de meeste mensen kan zoiets niet echt tot negatieve gevoelens leiden. Dat iets 'op' is legt men hun kind ook nog wel uit, hoop ik.

    geplaatst op
  • Ik werk zelf bij een Albert Heijn als bijbaantje (ben student), maar het emotionele aspect van het feit dat de megawuppen uitverkocht zijn valt niet te onderschatten. Teleurgestelde kinderen, klanten die al enkele keren tevergeefs naar de winkel zijn gekomen om toch maar een megawup te kunnen kopen en keer op keer teleurgesteld moeten worden: ik denk dat zoiets uiteindelijk meerr kwaad doet dan goed.

    Natuurlijk is het vanuit het perspectief van AH allemaal te verklaren (oa het risico dat de actie niet aanslaat) maar leg dat maar eens uit aan een hevig teleurgestelde consument... In die zin ben ik het eens met de strekking van het artikel: het succes van de actie werkt in dit geval tegen AH.

    geplaatst op
  • Wuppies op Marktplaats: 288 aangeboden, 55 gezocht.

    geplaatst op
  • @Jan: ik heb altijd geleerd dat je kinderen niets moet beloven als je niet zeker weet dat je die belofte waar kunt maken:-)
    Overigens kreeg de AH op het Belgieplein in Amsterdam Nieuw Sloten volgens welingelichte bronnen afgelopen zaterdagavond nog een vrachtwagen megawuppies binnen, dus daar zijn ze in ieder geval vandaag nog te verkrijgen...

    geplaatst op
  • Whoo! Komend weekend al in de kwartfinale! Dan heb ik toch even een wedstrijd gemist ;-)

    geplaatst op
  • Wat mij wel interesseert: hoe retro zijn wuppies eigenlijk? Ik kan me herinneren dat het succes 25 jaar geleden maar matig was (tweederangs smurfen). Een retro-hype die succesvoller is dan in de 'eerste golf', dat is toch vrij uniek. Of niet?

    geplaatst op
  • 35 reacties al... Geeft toch ook wel aan wat voor succes deze actie van Appie is..

    geplaatst op
  • Ik heb er zaterdag nog 2 weten te kopen bij de AH in Maastricht.

    geplaatst op
  • Vader Abraham probeert ook nog een graantje mee te pikken:
    http://www.parool.nl/nieuws/2006/JUN/17/bin1.html
    (Kan hij niet met pensioen?)

    geplaatst op
  • M'n ouders hebben ondertussen al tig wuppies ... een hele bak vol! Ze komen nog altijd binnen, in Maastricht zijn er nog genoeg! We geven de wuppies ook weer even snel weg :p

    Zou AH misschien stiekem gedacht hebben dat de Nederlanders snel uit het WK zouden zijn gespeeld ??

    geplaatst op
  • Het is lang geleden dat een reclamecampagne zoveel (gratis) aandacht heeft gekregen in de media. Naast marketingfacts schrijven ook andere marketingblogs zoals Marketingpulse en Adfoblog over de Wuppie.

    Het is wachten tot ook Fokke & Sukke meegaan in de Wuppie-hype!

    geplaatst op
  • Gezien deze adviesaanvraag van Fokke & Sukke maakt een Wuppie-cartoon grote kans! ;)

    geplaatst op
  • Zojuist bij AH Den Dolder: Wilt u nog een wup meneer? We komen er maar niet vanaf. Nee? dan neemt uw voorganger er toch gewoon drie mee?
    D en H: is ook dit weer een broodje aapverhaal net als de kratjes vorige week?

    geplaatst op
  • Het meest opvallende vind ik nog dat wanneer je in de kroeg voetbal aan het kijken bent, men in de rust ook nog eens het AH nummer draait en iedereen uit zijn dak gaat. Dat is pas marketing. Is dat eerder vertoond met commercials? Ik kan ze namelijk even niet bedenken terwijl ze er vast wel zijn..

    geplaatst op
  • @Michel: Als de dag van toen is ook een erg populair lied. Maar ik moet zeggen, het wuppielied is wat gezelliger voor in de kroeg.

    Overigens heb ik net ook weer een lading wuppies meegekregen. Heel mijn auto zit vol met die krengen! ;-)

    geplaatst op
  • ik voel mezelf ook een beetje een wuppie na het lezen van 44 reacties:-)), fantastisch wat een dergelijk succes losmaakt!

    geplaatst op
  • Nou, toch al met al een mooie actie.... Vandaar mijn WK top 5:
    1. Heineken - wederom top, na Olaf & Otto in 2004 nu vlogging 2.0 met M&M
    2. AH, blijft een top actie - vooral de 90" TVC tijdens de eerste match van Oranje
    3. Sosjaal van McDonalds - top commercial, jammer dat je de sjaal niet ziet in het stadion en de kroeg
    4. Leeuwehose - leuk item, verder nauwelijks ondersteund.
    5. KPN met verslagen van o.a. Gordon & Joling en de Lama's. Niche ding, maar gaaf gemaakt.
    Alle andere adverteerders.... (waaronder WK sponsoor als Philips) jammer, maar helaas, tot over twee jaar, zonde van het geld!
    Op naar Munchen, Johan

    geplaatst op
  • Ze raken ook al door de kleine wuppies heen. Ze hebben alleen nog maar enkele oranje. Volgens mij hebben ze hebben de factor: "winkelpersoneel" niet meegerekend. Aangezien bijna iedereen die bij AH werkt een stuk of 20 wuppies mee-neemt- *hoest* -jat-.

    geplaatst op
  • Is dat erg dan? Zoiets heet teambuilding!

    geplaatst op
  • Het moet niet gekker worden, zoekwoord van de dag op Marketingfacts: Wuppie ;-)

    geplaatst op
  • Deze is ook sterk:
    Zoek op Wuppies in Google en zie daar op de tweede plek Wuppieman staan met als titel 'Wuppies worden niet meer geleverd'. Wie vervolgens doorklikt wordt automatisch doorgeleid naar Winnieman waar een alternatief wordt aangeboden in de vorm van Winnies en andere promobeestjes.

    Hoeveel extra traffic zou ze dat nu opleveren?

    geplaatst op
  • De Mega Wup is blijkbaar nu uitverkocht... Autoruiten worden al ingeslagen :mad: Ik haal ze er vanavond maar snel uit. Ik heb de kindervingertjes al op de autoruiten staan. Ik hoop niet dat hun papa vanavond terug komt, voordat ik ze eruit heb kunnen halen.

    AH zou nog snel een zooi Mega Wup's kunnen laten maken in China of ander lage loon land. Maar ik weet niet of AH met lage loonlanden in verband wil worden gebracht. Tevens zouden ze moeten kiezen voor het vliegtuig i.p.v. containerschip. Maargoed voor hetzelfde geld ligt oranje na de 8e finale eruit.

    Wat me naar het volgende punt brengt... Vader Abraham. Wat een zielepiet, ik vindt het zielig dat hij zo reageerd. Ik kende de wuppie nog niet eens tot de actie van AH. Ik denk niet dat het succes gebaseerd is op "zijn" wuppie liedjes van vroeger, maar door de al vollop aanwezige oranje-gekte.

    Als vader Abraham nou slim was geweest had hij het WK in een van zijn liedjes verwerkt en ervoor had gezorgd dat zijn promo ergens verkrijgbaar was. Maargoed nu denkt hij natuurlijk dom dat ik daar niet aan gedacht heb. Dus maar even proberen van het succes van AH mee te snoepen.

    Ga weg met je Wuppie CD... blehh

    geplaatst op
  • Inderdaad Marco,
    Is het toeval dat de site van Winnieman me doet denken aan de site van Appie Heijn??

    geplaatst op
  • @Marco: "Het moet niet gekker worden, zoekwoord van de dag op Marketingfacts: Wuppie ;-) "
    Haha, misschien moet je Marketingfacts tijdelijk restylen Marco. Wuppie style doet wonderen!

    geplaatst op
  • "De Mega Wup is blijkbaar nu uitverkocht... Autoruiten worden al ingeslagen."

    Don't believe the hype, Mark!

    geplaatst op
  • @Jeroen: nee echt hoor. ik heb het ook gezien in Amsterdam-Zuid vanmorgen. Trottoirs vol glassplinters!! :-)

    geplaatst op
  • Gaat goed hier op WUPPIEFACTS.:)

    geplaatst op
  • @ Diederik: Dus de autoradio heeft zijn beste tijd gehad... ;)

    geplaatst op
  • Waanzinnig Wuppie Weken!

    Malcolm Gladwell schreef ooit een prachtig boek over hoe 'buzz' wordt veroorzaakt. Hij vond dat bepaalde type mensen (Mavens, Connectors, Sales men) extreem belangrijk zijn, maar ook een 'sticky message' en de 'context'. Omdat ik gefascineerd ben door het enorme succes van de Wuppies, heb ik geprobeerd om het succes van dit Wuppie fenomeen alvast te analyseren op de laatste twee punten.

    Sticky houdt in dat de boodschap je blijft bezighouden. Dat is hier duidelijk het geval! De Mega-wup gaf extra discussie. En het out-of-stock raken leidt tot geweldige discussies. Misschien blijkt straks dat er in de wuppies speciale codes zitten of andere speciale onzichtbare kenmerken. Waar we iets mee kunnen winnen oid. Hiervan uit zou je zelfs verder kunnen denken. Ik ben ook benieuwd wanneer we de eerste wedstrijden 'wuppie leggen' krijgen op voetbalvelden die we kunnen zien in Google Maps. Of wuppie hoesjes voor je iPod. Of wanneer we een 'wuppie-placement' krijgen in een televisieprogramma. De wuppies kunnen ons de komende tijd nog flink bezig gaan houden. Ben benieuwd of AH dat al heeft bedacht en daadwerkelijk gaat uitvoeren. Dat kan dan opnieuw leiden tot buzz.

    Het andere aspect is de 'power of context': de ruimtelijke omgeving en timing. Juist omdat alle communicatie van andere merken de associatie oranje->holland->okee zeer sterk leggen in onze hersenen, krijgen we bij 'oranje' op dit moment een veel sterkere positieve associatie met de wuppie als dat op andere momenten zou kunnen. In elk huis slingeren en wel een paar wuppies en bij ieder bezoek is het even aanleiding voor een gesprekje. De zichtbaarheid is fantastisch. Elke keer zijn er voetbalwedstrijden en elke keer keren de wuppies daarmee terug in het gesprek. De context is geweldig. Ik vraag me af op een dergelijk succes herhaald kan worden op welk ander moment.

    De wuppie-case zal vast nog heel vaak beschreven gaan worden maar dit zijn alvast mijn eerste gedachtenkronkels in het midden van de buzzzzzz.

    geplaatst op
  • Ik zeg maar 1 ding!!! IK HAAT DIE WUPPIES
    irritant belachelijk gedoe net nu ik die man zo leuk vond en de reclame ook van ah
    Dat hebben ze mooi verziekt WUPPIE my ASS

    geplaatst op
  • @Jeroen: yep, de wuppie took over:-)

    wat een verhaal trouwens van jouw op Adfoblog. over Interall. vindt dat zij daarmee over de grens gaan als het waar is (of liever gezegd: niet waar is).

    geplaatst op
  • nou jeroen ik weet niet waar je het over hebt

    geplaatst op
  • ÃŒk vind het gewoon briljant dat mensen vrolijk worden van een oranje ding met antennes en te grote ogen. En ze zijn op dit moment dermate hot dat zelfs sjonnie het dashboard van z'n Subaru er mee heeft opgepimpt. Wuppies 1 AH voor levering O.

    geplaatst op
  • Albert (niet te verwarren met onze Albert, achternaam zou eigenlijk handig zijn..) meldt in e-mail nieuwsbrief aan haar klanten:
    Door het overweldigende succes en de enorme rage rondom de Wuppies en Mega Wuppen is de Mega Wup bij Albert helaas niet meer te bestellen. Wel krijgt u nog, als u vóór 25 juni 2006 uw boodschappen laat bezorgen, een envelop met vier willekeurige Wuppies gratis bij uw bestelling (ongeacht uw bestelbedrag en op=op).
    Lijkt me een flinke promotie voor Albert. Zeker als mensen eens geprobeerd hebben hoe handig het is om bier thuis te laten bezorgen rond het WK.

    geplaatst op
  • zit niet zo fucking interessant te doen over die stomme klotewuppies stelletje losers

    geplaatst op
  • Out of stock? Doe eens niet zo mal. Door de voorraad heen, bedoel je.

    geplaatst op
  • Het niveau daalt...

    @ Maris: Geloof jij die Interall-mevrouw dan wel? Kijk, als de politie het nou zou bevestigen...

    geplaatst op
  • Het is idd een enorme rage die WUPPIES zo erg dat zelfs een zakenman uit Alkmaar er Oranje WUPPIE helmen vangemaakt heeft.
    Best grapig al moet ik het zelf zeggen.

    http://www.oranjehelmen.nl

    geplaatst op
  • Ik heb vandaag eens geinformeerd naar de wuppies bij AH: volgens de mevrouw bij de AH zijn er nog wuppies zat maar hebben de filialen opdracht gekregen ze tijdelijk 'uitverkocht' te hebben. Straks heeft de AH dus ineens weer wuppies... of de mevrouw van de AH moet het natuurlijk letterlijk uit haar dikke duim zuigen.

    geplaatst op
  • En zojuist had zelfs SBS Shownieuws een item over de uitverkochte Wuppie's en de rage die dat met zich meebrengt! Bizar wat een aandacht zeg...

    geplaatst op
  • @ michel.
    Dat denk ik dan wel, ze zullen niet voor niks in sommige AH Filialen de promotie borden eraf halen met daarop "Gratis wuppie bij elke 15 euro aan boodschappen".

    geplaatst op
  • In het item in Shownieuws liet SBS een meisje zien die een handtekeningenactie is begonnen. Ruim 300 heeft ze dr al. Leonie de Groot van AH kwam daarna in beeld en die wist te vertellen dat het bestellen van nieuwe exemplaren geen zin heeft. Nieuwe wuppie's kunnen namelijk niet vòòr het einde van het WK in Nederland zijn. Gelukkig had ze dr nog eentje (dr eigen volgens het verhaal) en wat denk je? Die gaat naar het meisje met de handtekeningenactie...

    geplaatst op
  • Je moet voor de aardigheid eens de filmpjes bekijken die hier zijn gedumpt:
    http://dump.geenstijl.nl/

    geplaatst op
  • Helmen, rood,wit blauwe wuppies bij de concurrent en een hoop negatief sentiment voor AH. Ik had toch voor een paar duizend K een paar miljoen wuppies meer gekocht. Knijpen als Oranje slecht presteerd, lossen als het crescendo gaat en vooral sympathie voor je merk.

    geplaatst op
  • is er een MF-commentsprijs? dan mag-ie naar Albert. ruim 70 reacties op een post over wuppies. tsjonge. . .

    geplaatst op
  • Daarmee haalt ie net de helft van de nummer één die nog steeds op naam van Anders Floor staat. Wel staan de Wuppies met stip in de top-10 ;-)

    geplaatst op
  • We konden hier natuurlijk op wachten:



    Bron:
    http://www.foksuk.nl/

    geplaatst op
  • Las vanmorgen in de krant dat de eerste boete is uitgedeeld aan iemand die vijf megawuppies op de hoedenplank had liggen die het zicht belemmerde.

    geplaatst op
  • En vanochtend kreeg ik de oplossing, bij iedere 15 euro een sticker en voor 3 stickers krijg je een groot stickervel.
    Ook leuk om op je auto te plakken 

    geplaatst op
  • vanochtend hier in dorp een autoruit ingeslagen.. magj e raden wat ze eruit hebben gehaald.. ja een megawup.. hartstikke leuke dingen die wups maar gaat dit niet een beetje ver?? :O

    geplaatst op
  • ik wil even wat zeggen over de wuppies ik werk zelf bij albet-heijn achter de kassa en de mensen zijn nooit tevreden de eerste weken wilden de mensen geen wup dan was de kleur weer niet goed ,van heb je geen witte of rode nu zijn ze er helemaal niet meer ,de mensen worden helemaal gek ik vind het een beetje overdreven

    geplaatst op
  • Ik vind de wuppies echt geweldig!

    Vroeger vond ik ze al geweldig en weet nog dat ik er een heleboel had. Maar ja, die zaten op onze boot geplakt en die hebben we niet meer. Dit is zo'n 20 tot 25 jaar geleden.

    Een paar jaar geleden kreeg ik weer eens een wuppie ergens bij en die zit al die tijd al op m'n vriezer geplakt.

    Afgelopen weekend heb ik met veel pijn en moeite en met wat geluk een mega-wup gescoord. Eigenlijk had ik er twee willen meenemen, maar ik kwam punten tekort omdat m'n vriend een wup met punt op z'n werk had laten liggen. Die tweede mega-wup had ik voor hem willen halen, maar ik ben bang dat 'ie er genoegen mee moet nemen dat 'ie af en toe naar die van mij mag kijken... ;-)

    Mijn mega-wup lag eerst ook op het dashboard en later op de hoedenplank, maar na het bericht van gisteren (dat er in auto's wordt ingebroken voor een wup) staat 'ie nu thuis voor het raam.

    Overigens erg triest dat mensen in een auto inbreken voor een mega-wup. Inbreken is sowieso triest...

    geplaatst op
  • Nou las ik vanochtend in de krant dat klanten nu een stempelkaart krijgen die na het WK recht geeft op wuppies,
    Wie weet wat dat inhoud?? want ik heb nog 4 volle spaarkaarten liggen voor megawuppen die ik niet meer kon inleveren. Kan ik die alsnog inleveren voor stempelkaarten zodat ik na het WK alsnog mijn megawuppen krijg? Of heb ik pech met mijn 4 kaarten?...

    geplaatst op
  • het zal wel aan mijn omgeving liggen, maar ik heb nog geen wuppie in het echt gezien..

    geplaatst op
  • Zelfs de politie helpt mee om de wuppie-buzz te voeden ;-)

    geplaatst op
  • Het ergste is eigenlijk nog dat er op Markplaats Mega Wuppen worden aangeboden door mensen die ook aangeven dat ze bij AH werken...leuk die extra inkomsten!

    geplaatst op
  • Ieder zijn mening maar ik ben goed over de zeik dat er geen mega-wups meer zijn.
    Een concern als AH moet toch binnen 2 dagen een bedrijf hier in nederland vinden en bereid vinden nog een vracht van die dingen te maken, kom nou toch. Laat het dan het dubbele kosten, nou en!
    Hebben ze 70% meer klandizie die toch komt omdat er mega-wups zijn te halen, krijgen ze te horen dat het is uitverkocht. BELACHELIJK!
    Ben er zelf getuige van geweest dat een tiental mensen voor net boven de 15 euro door de kassa gaan en dan te horen krijgen dat er geen wups meer zijn. U wilt niet weten wat een taferelen dit veroorzaakte.
    Volksverlakkerij is het.
    En ik! Ik wil nog steeds een mega-wup en AH zorgt er maar voor dat ik hem krijg!

    geplaatst op
  • Is dit nog een marketing log?

    geplaatst op
  • @DoingBusiness: ik ben ook enigszins verbaasd over de participatie van normaal niet MF-bezoekers. Toch is het wel logisch, de reacties die we zelf plaatsen zijn vaak niet vanuit marketing perspectief maar vanuit onze eigen belevingswereld geschreven. Het raakt ons blijkbaar. Net als andere mensen. En die reageren net als wij. Dat geeft alleen maar meer aan hoe briljant de actie is. Iedereen doet mee.

    geplaatst op
  • @Erwin, aktie is helemaal top!

    geplaatst op
  • ik regel zo een mega wukkie voor de marketeer die er voor kan zorgen dat die *** startpagina van mij eindelijk eens in google opgenomen wordt ;-)

    geplaatst op
  • @doingbusiness, wat zijn die grijze streepjes helemaal onder aan je site ;-) ?

    geplaatst op
  • Het verbaast me wel hoe boos de Nederlander wordt als een gratis speeltje uitverkocht is. Ergens is het wel triest dat er complete volksstammen uit hun dak gaan omdat er geen wuppie meer te krijgen is. Deze populariteit hadden weinig mensen aan zien komen.

    geplaatst op
  • Dw wup (ook wel bekend als wuppie, spacewup of lat. Wuppaeus Espatius) is naar de aarde gekomen om knuffels, liefde en warmte te brengen, maar al wat de mensheid doet is erom strijden!

    geplaatst op
  • yo weet iemand hoe je een wuppie zelf kan maken?
    die dingen zij cool

    geplaatst op
  • In zuid europa <heten de wuppies winnies : http://www.horizonsources.com/winnienl.htm

    geplaatst op
  • En met deze reactie is het bericht in de top-3 terechtgekomen qua aantal reacties. Hoe gek kan het lopen met een actie... ;)

    geplaatst op
  • En vandaag was de grote verrassing. Ineens had de AH in Rijswijk (andere AH's ook?) ineens weer een stel Megawuppen. De prachtige Buzzmarketing onston zich vanzelf: moeders renden naar huis om spaarkaarten te halen, anderen wisten niet hoe snel ze de mobiel moesten pakken om familie en vrienden te informeren. Ik gok dat het 30 - 40 megawuppen waren die letterlijk een kwartier later allemaal bij de kassa afgerekend waren. Wordt dit een nieuwe hype? In plaats van flashmobben gaat AH flashwuppen?

    geplaatst op
  • Geen stijl heeft inmiddels een Dood aan wuppie game online staan. Veel plezier ;-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.