De tijd is RIJP

22 juni 2006, 15:49

Het eerste conceptbureau in Nederland dat zich bezig houdt met concepten gericht op een oudere doelgroep is een feit. Vrijdag ontving ik van oprichter Herbert Driessen het persbericht. Rijp is de naam van een nieuw conceptbureau dat zich specialiseert in de ontwikkeling van nieuwe concepten voor producten, diensten, merken en voorzieningen gericht op de oudere levensfase. Specialisten op het gebied van zorg, gezondheid, gerontologie en financiën worden samengebracht met experts op het gebied van marketing, research, communicatie, media, design en merken. Vanaf maandag is meer informatie te vinden op RIJP.

De oprichters Herbert Driessen (45) en Jack van Duijvenvoorde (55) zien dat er in Nederland vooral een soort ‘congres & seminar’-cultuur rondom ouderen is ontstaan. ‘Iedere auteur of onderzoeker denkt het wiel te hebben uitgevonden, maar desondanks komen er nog altijd te weinig goede en effectieve toepassingen op de markt. Dat komt mede omdat de begrippen ‘senioren’, ‘zorg’ en ‘oud’ een erg negatieve betekenis in de maatschappij hebben gekregen. Weinig bedrijven durven zich met oud te associëren en zeer weinig mensen vinden het prettig zo te worden bestempeld’, zo zeggen de twee. Opmerkelijk is ook dat RIJP de ouder en rijper wordende mens reeds vanaf zijn 30e levensjaar in het vizier heeft en al vanaf die leeftijd de kwaliteit van leven bij het ouder worden wil helpen in stand houden.

Herbert Driessen is oud-directeur en oprichter van Kubiek Reclame en Marketing te Breda en was voorheen werkzaam voor onder meer Ara, Ogilvy & Mather, BSB en TCC. Jacques Van Duijvenvoorde is huisarts, huisartsenopleider aan de VU Amsterdam, ondernemer en vervult verschillende andere functies in de medische wereld.

Arjan in 't Veld
The Aging Group

Ondernemer in de kansen en uitdagingen van vergrijzing.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Interessant iniatief maar de heren hebben nog wel een lesje communicatie-strategie nodig. Wie stuurt er nu een persbericht als de site Currently nog onder Under Construction is? Waarom niet een weekje gewacht?


    22 juni 2006 om 20:40
    Herbert Driessen

    Over Rijp en de actualiteit.

    Beste Marco,

    je hebt natuurlijk gelijk in je opbouwend commentaar. In ons streven naar actualiteit en nieuwswaarde was ons enthousiasme echter sneller dan de website bouwer. Met het oog op de naderende zomervakanties hebben we desondanks toch besloten van start te gaan. We hebben binnenkort een complete website met alle relevante informatie over Rijp die je kunt gaan vinden op http://www.rijp.info. Tussentijds zetten we op dit webadres alvast een korte introductiepagina met enige basisinformatie. We zijn voor de geïntresseerden bereikbaar op info@rijp.info of telefonisch op 06-46285946. Ons postadres is Rijp CMC b.v, postbus 4701, 4803 ES, Breda.

    met groet,

    Herbert Driessen

    Rijp ®. Concepten, Marketing, Communicatie voor de oudere levensfase


    26 juni 2006 om 08:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!