Nieuw tijdschrift voor en over webloggers

2 juli 2006, 02:58

Nieuw tijdschrift voor en over webloggersTerwijl we zitten te wachten op de eerste weblogkrant van Startlog, is inmiddels het nul-nummer verschenen van weblogtijdschrift Blogtalk Magazine. Dit tijdschrift – op A5-formaat – gaat volledig over de webloggers van Blogtalk.nl, collectieve weblogs gericht op vijf steden: Alkmaar, Amersfoort, Amsterdam, Haarlem en Zaanstad. Van het nul-nummer – met als thema twijfel – verschijnen 30 duizend exemplaren. Het magazine verschijnt vier keer per jaar en via Magazine.blogtalk.nl kun je zelf een gratis exemplaar bestellen.

Net als Bright en Hardcopy heb ook ik een exemplaar ontvangen van initatiefnemer Jan Glas. Ik heb het nog niet gelezen maar het ziet er alvast prachtig uit (zie ook sneak-preview door Tonie). Jan, in ieder geval alvast gefeliciteerd met het nul-nummer en heel veel succes met de nummers die volgen!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    media

    Laurens, om eerlijk te zijn heb ik dat gevoel ook een beetje bij de weblogs van blogtalk. Veel vanuit de schrijver zelf geredeneerd. Maar aan de andere kant lees ik in het magazine ook het volgende. “Waarom schrijven Evelien, Jeroen, John, etc. en vele anderen hun nieuws op Blogtalk.nl? Omdat Blogtalk.nl voor hen een krachtige marketingtool is om hun activiteiten onder de aandacht te brengen van de juiste mensen.”

    Prima natuurlijk maar volgens mij vergeten ze daarbij inderdaad één belangrijke stap en dat is de lezer. Die moet wel geinteresseerd zijn in het (marketing)verhaal van de schrijver en dat zijn ze zeker nog niet op het moment dat je net begint met bloggen (of ze moeten je al kennen via een andere weg).

    Jan, wellicht toch een puntje van aandacht bij je blogs!


    2 juli 2006 om 08:07
    Jan Glas

    Mensen zoals Emily zijn in mijn ogen noodzakelijk om Blogtalk.nl tot een succes te maken. Daarom

    gaan we de webloggers op Blogtalk.nl ook betalen voor hun berichten. Hiervoor wordt een percentage van de brutowinst gereserveerd. Vervolgens wordt per periode het totaal aantal views van alle berichten op Blogtalk.nl opgeteld. Het percentage van de brutowinst wordt gedeeld door het totaal aantal views en vermenigvuldigd met het aantal views per weblogger.

    De webloggers worden tenslotte uitgenodigd om hun inkomsten geheel of gedeeltelijk te doneren aan een goed doel. Het totaal aan donaties wordt verdubbelt door Blogtalk.nl

    Voor het vaststellen van de goede doelen wordt er een raad van advies samengesteld.


    2 juli 2006 om 09:08
    lrvk

    Jan, dank voor je uitleg. Ik denk inderdaad met jou dat artikelen met enige substantie (wat dat inhoudt, dat bepaalt uiteindelijk de lezer) de basis moeten vormen van elk weblog. Weblogs als online marketingtool inzetten kan heel effectief zijn, maar volgens mij prikken lezers er keihard doorheen als de marketing overheerst. Niet omdat ze dat zo leuk vinden, maar omdat de content dan meestal voor hen domweg niet interessant genoeg is voor herhaalbezoek.

    Het afreken- en motivatiemodel dat je presenteert vind ik origineel, maar uiteindelijk draait het vooral om één ding: het aanbieden van goede content van mensen die enthousiast en betrokken zijn. Een stevige interne motivatie op inhoudelijk vlak is dan volgens mij een pré, welk model je ook hanteert.

    Hoe dan ook: blogtalk staat op de kaart. Veel succes!


    2 juli 2006 om 16:15
    Emily Gordts

    Jongens, ik zou zeggen: blijf me lezen en alles komt goed 😉


    3 juli 2006 om 20:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!