Belgen tevreden met resultaten e-mail marketing
Emailgarage (via: digimedia.be) heeft de eerste resultaten gepubliceerd van haar tweejaarlijkse onderzoek naar het gebruik van e-mail marketing bij de Belgische bedrijven.
Van de deelnemers aan het onderzoek (n=537) maakte in de periode 2005-2006 ongeveer 70% gebruik van e-mail marketing in de marketingmix. Meest populair zijn daarbij het versturen van e-mailings en nieuwsbrieven naar eigen adreslijsten. Opmerkelijk is dat de respondenten het volgens eigen cijfers opmerkelijk goed doen. Gemiddeld rapporteren de deelnemers aan het onderzoek een percentage van het aantal geopend e-mails van 35% en een doorklikratio (click-through) van 14,5%. Dat is meer dan industriegemiddelden zoals we die kennen uit internationale studies. 66% van de deelnemers aan het onderzoek zegt dat ‘aan de vooropgestelde verwachtingen voldaan wordt’.
Ik merk zelf bij de Belgen ons mijn bestand juist een lagere clicktrough en % geopende mails, maar wel een betere conversieratio als het gaat om click –> lead (in vergelijking met NL).