Klikfraude schrikt adverteerders af
Er is de laatste tijd enige ophef over klikfraude wat plaatsvindt binnen Google, MSN en Yahoo. Vooral Google’s Adwords en Adsense moeten het ontgelden.
Deze advertentieprogramma’s betalen de aangesloten websites per klik door een bezoeker (CPC, cost per click). Sommige website beheerders verhogen hun inkomsten door zelf kliks op de door de drie netwerken op hun website aangeboden advertenties te genereren. Kliks die dus niet afkomstig zijn van bezoekers, en dus frauduleus zijn.
Onderzoeksbureau Outsell heeft onderzoek gedaan onder 407 online adverteerders. Hieruit blijkt dat 14,6% van de kliks die hun advertenties genereerden, frauduleus waren. Voor 27% van deze adverteerders is dit een reden om hun deelname aan CPC programma’s te reduceren of zelfs te stoppen. De adverteerders die hun deelname aan CPC programma’s reduceren verminderen hun uitgaven hier met gemiddeld 33%.
http://www.molblog.nl/online/3091
http://content.outsellinc.com/coms2/summary_0245-3282_ITM