Nieuwe Media: Worstmarketing

18 juli 2006, 12:09

Toen ie vorige week uit het Tijdschrift voor Marketing viel moest ik wel lachen…

Worstmarketing. Omdat iedereen worst lust.

Eindelijk ook in Nederland! Met Smaakdatabase uit Arhuns!

Dat moet een grap zijn, kan niet anders. Maar in eerste instantie lijkt het toch best serieus, als je naar de website www.worstmarketing.nl gaat. Je kunt er je eigen worsten ontwerpen en worsten e-cards versturen. Na even uitproberen en knutselen blijkt ‘t inderdaad een grap. Eentje die ons hier vragentekens bezorgde en zodoende wel even heeft beziggehouden. Origineel 🙂

Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl. Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie. Projecten: Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk) Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007) Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006) Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina Alle persberichten van ilse media Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter) ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006) Sponsoring door ilse media van Picnic '06 TV-campagne voor ilse mail (januari 2004) Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003) Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"

Categorie
Tags

8 Reacties

    LianneK

    Jeroen, heb je weer helemaal gelijk in… ik was al bang dat iemand anders het geplaatst zou hebben op marketingfacts, maar natuurlijk niet eerst de andere blogs gecheckt…


    18 juli 2006 om 13:48
    rjmvandiepen

    Dit was inderdaad een actie die positieve emotie opriep. Gewoon leuk dus!

    Ze hebben in ieder geval bereikt dat ik de website heb bekeken. De actie kwam bij mij over als een ‘viral’. Ik kreeg de indruk dat het doel was om Adforesult te gaan bezoeken. Er kwam een mega banner op het beeldscherm waar je naar moest kijken of je het nu wilde of niet.


    18 juli 2006 om 15:11
    email marketing

    zal wel aan mij liggen, maar vond het eerlijk gezegd maar stom.. 😉


    18 juli 2006 om 17:23
    everhoog

    intrigerende naam voor een marketingcampagne

    the WORST Marketing …..

    heeft niets met Unilevers BESTfoods te maken


    19 juli 2006 om 10:16
    Dick

    Leuk die worst …. maar heeft iemand al geproefd hoe het smaakt?


    19 juli 2006 om 13:59
    Simone Blok

    Overigens deed Unilver wel aan frika(n)del marketing. De frika(n)dellen van Mora hebben

    het logo van Mora op de frika(n)del zelf staan. Kunnen ze natuurlijk ook ander logootje op branden. Dus zo gek is het niet.


    21 juli 2006 om 08:26
    Joost Hoogkamer

    Klopt allemaal wat gesteld is. Kan ik een proef exemplaar ontvangen?


    22 juli 2006 om 12:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!