Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl.
Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie.
Projecten:
Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk)
Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007)
Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006)
Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina
Alle persberichten van ilse media
Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter)
ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006)
Sponsoring door ilse media van Picnic '06
TV-campagne voor ilse mail (januari 2004)
Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003)
Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital
Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"
Ik zou graag eens meer willen weten over de STIR met betrekking hoe adverteerders hier naar kijken. Wordt het cijfertje van de STIR al door adverteerders geaccepteerd voor de planning van het online mediabuget?
Ik vind de STIR een goed initiatief en denk ook dat dit door alle online aanbieders gesteund moet worden. Alleen ik zou informatie willen zien qua feedback van de partijen die het geld besteden. Is er een positief resultaat op dat vlak behaald.