E3 Media Festival: small is the new big

1 augustus 2006, 08:04

logo E3 ExpoDe Entertainment Software Association heeft bekendgemaakt dat de E3 Expo, ‘s werelds grootste gamebeurs, zal ophouden met bestaan. Het evenement, dat jaarlijks plaatsvindt in Los Angeles, heeft de nieuwe naam E3 Media Festival gekregen en zal ruimte bieden aan 5000 bezoekers, aldus The Wall Street Journal. De beurs wordt hierdoor beduidend kleiner dan de E3 Expo, dat dit jaar nog ruim 60.000 bezoekers trok. De oorzaak van deze verandering is dat de E3 Expo te groot werd voor deelnemers van de beurs. Hierdoor kregen de games zelf steeds minder aandacht, terwijl de kosten wel bleven stijgen. Op Next Generation staat een interessante analyse met de tien belangrijkste redenen voor de ineenstorting van de E3 Expo. Geen chaos en glitter & glamour meer, maar focus en professionaliteit. Eén stap achteruit, twee vooruit. Small is the new big.

Via: games.blogo

Cem Yildiz
Strategic Sales Manager bij Ubisoft

Strategic Sales Manager bij Ubisoft en binnen deze functie verantwoordelijk voor digitale distributie, sublicensing, in-game advertising en strategische partnerships. Daarnaast oprichter van World of Goals en G4M3.nl.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Paul van Veenendaal

    @marco:

    Misschien ook een idee om social networking als rubriek toe te voegen


    1 augustus 2006 om 09:27
    Reinout

    goed dat men de beurs-opzet heeft aangepast. Het was te groot geworden en gesprekken die je met partners moest (danwel zou moeten hebben) hebben, liepen vaak uit op oppervlakkige meetings. De enorme bombardement van berichten waren ook niet meer te overzien en je miste ook al snel diverse workshops en bijeenkomsten doordat de omvang te groot was.

    Ben benieuwd naar de gehele nieuwe opzet.


    1 augustus 2006 om 09:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!