Amsterdam: Meer dan sex, drugs en duiven.

29 augustus 2006, 07:52

De cross media week – Picnic ‘06 – is o.a. bedoeld om Amsterdam neer te zetten als internationaal middelpunt voor creativiteit. Een bruisende stad, die zoals deze VIRAL laat zien meer te bieden heeft dan sex, drugs & duiven. Ik betwijfel of dit duidelijk maakt wat de cross media week precies te bieden heeft, maar wellicht zorgt het voor wat aandacht internationaal. Andere promotie die voor de cross media week wordt gedaan gebeurt voornamelijk via partners (waaronder Marketingfacts).

Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl. Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie. Projecten: Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk) Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007) Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006) Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina Alle persberichten van ilse media Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter) ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006) Sponsoring door ilse media van Picnic '06 TV-campagne voor ilse mail (januari 2004) Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003) Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"

Categorie
Tags

10 Reacties

    ronald ter voert

    ‘…meer te bieden heeft dan sex, drugs & duiven’

    Jammergenoeg wordt idd niet duidelijk wat picnic ’06 is. Gezien de affichering van Amsterdam in dit filmpje vraag ik me af of je na het zien ervan uberhaupt nog naar de stad wilt komen. De getoonde beelden zouden wat mij betreft sowieso ‘anywhere’ en ‘anytime’ kunnen zijn gefilmd.

    Geen leuke/goede viral, zeker niet om door te sturen.


    29 augustus 2006 om 09:09
    LianneK

    Ronald, laten we waken voor al te gemakkelijk afkraken. Dat is té makkelijk denk ik. Het filmpje is ter promotie van een fantastisch evenement dat met vereende krachten van waanzinnig veel partijen uit de industrie wordt opgezet. Dit filmpje is de visie van één van de partijen die op een ‘opruiende’ manier wil bijdragen aan de buzz… Opruiend is het in elk geval wel. In your face ook.. Zou dat dan niet toch tot wat aandacht leiden?


    29 augustus 2006 om 09:19
    ronald ter voert

    @lianne: afkraken is wat mij betreft niet het juiste woord. Ik ben erg voor het event, promoot het op mn eigen site met o.a. banner en artikelen. Dus don’t worry. Een goed initiatief dat ik erg ondersteun.

    Maar, als je een dergelijk artikel met viral online zet, kun je verwachten dat er kritische noten worden gegeven over de viral. Mijn mening na het paar keer zien ervan heb ik geventileert. Wellicht voor de hand liggend, maar daarmee niet ook meteen ‘negatief’ naar het event zelf. Dat is iets anders en hier niet aan de orde; een belangrijk verschil. Maar goed, uiteindelijk willen we volgens mij allebei hetzelfde.:-)

    Ik denk dat de viral niet de aandacht genereert die het event verdient, doordat het niet een pakkende viral is wat mij betreft. Kan het ook niet helpen. Wie weet heb ik het mis.


    29 augustus 2006 om 10:12
    media

    Lianne, je hebt geluk dat ik vandaag niet online was anders had ik het bericht waarschijnlijk offline gezet zoals ik dat gisteren ook heb gedaan met een qander bericht over PICNIC 06 (soory nog Jak!).

    Ik begin me namelijk steeds meer te irriteren aan de nietszeggende persbericht-postings over de cross-media week. Nergens nog een inhoudelijk stuk over wat er nu precies gaat gebeuren. Waar gaat het nu precies over? Cross-media? En voor wie is dat nu precies bedoeld? En wat is de Nederlandse inbreng in het geheel (buiten de organisatie en de subsidiegelden) en wat gaan wij daar als interactieve media branche van merken? Het is mij allemaal nog niet helemaal duidelijk dus als je daar iets meer over zou kunnen zeggen, heel graag!


    29 augustus 2006 om 11:40
    LianneK

    Marco, ik ga je woorden ter harte nemen. Vorige week hebben we een superinformatieve bijeenkomst gehad, dus reken op een meer inhoudelijke posting van mij! (Begrijp je gevoel… daar gaan we wat aan doen!).


    29 augustus 2006 om 11:43
    media

    Zou absoluut top zijn Lianne; ik heb alleen het eerste informele diner zelf kunnen bijwonen en me daarna moeten behelpen met de persberichten.


    29 augustus 2006 om 12:01
    media

    Absoluut, het geeft me in ieder geval inzicht in het programma, top! Wellicht moeten we nog een paar interviews doen om ook de inhoud wat meer boven tafel te krijgen. In ieder geval dank zover!


    29 augustus 2006 om 13:17
    LianneK

    Ik weet zeker dat Bas Verhart of Marleen Stikker daar wel even tijd voor kunnen maken. Dat zijn de beste mensen om hierover te interviewen. Verder komen er natuurlijk fantastische sprekers om te interviewen uit het buitenland. Joseph Jaffe lijkt me super bijvoorbeeld. Wat ik nog vergeten was is dat er voor bloggers natuurlijk een goede internethoek wordt ingericht, zodat er ter plekke comfortabel kan worden geblogd. Vanzelfsprekend natuurlijk…


    29 augustus 2006 om 13:20
    Joost Wijnberg

    Het is typisch dat juist op een marketing site waar het over cross media gaat, de toekomst van alle communicatie, zo’n domme reacties oproept.

    Hen eens een beetje visie en zie waarvoor de film bedoeld is. De film is bedoeld om creatieven ook naar Amsterdam te krijgen en dus naar Picnic’06 te krijgen. Die mensen herkennen meteen de vette overdreven knipoog die in de viral zit. Tuurlijk heeft Amsterdam meer te bieden, maar dat is typisch de reactie van iemand die visie noch know how heeft over marketing en strategie. Iemand die een doelgroep onderzoek zou doen en dan ook denkt dat je de doelgroep in je communicatie moet laten zien. Ik zou er eerder voor pleiten dat die mensen niets in marketing oen al helemaal niet bij een crossmedia event hebben te zoeken. Kom op zeg en denk eens na.

    Ik zie in ieder geval dat dit kleine viral filmpje meer heeft los gemaakt en het event bekend heeft gemaakt dan die hele ‘gewone’ abri, advertentie campagne van Picnic’06 zelf.


    30 augustus 2006 om 05:05
    media

    Kom op Joost, een beetje kritiek moeten de makers kunnen verdragen. Maar wat is jou rol in deze? Ik zag dat je ook op Molblog erg postief was over deze viral.


    30 augustus 2006 om 05:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!