DEG start online-marktplaats voor .eu-domeinnamen

5 september 2006, 08:18

Europa heeft sinds kort haar eigen online-marktplaats voor domeinnamen. Door het groeiende aantal TLD’s komt www.internetproperties.eu hiermee volgens eigen zeggen tegemoet aan de vraag naar specialisatie binnen de domain property markt. Op internetproperties.eu kunnen kopers en verkopers van Europese domeinnamen elkaar ontmoeten. Het gaat hierbij hoofdzakelijk over .EU domeinnamen en LTD’s van de afzonderlijke Europese lidstaten. Internetproperties.eu plaats alleen kwaliteitsnamen en wil hiermee de wildgroei van obscure domeinnamen voorkomen. De domeinnamen moeten zelf traffic kunnen generen via direct-navigatie.

Achter de site zit de Domain Estate Group (DEG), een Nederlands bedrijf met als hoofdrolspeler Jeffrey Mark. Jeffrey is sinds 1999 een speler op de internationale domeinmarkt en heeft de introductie van het .EU domein aangegrepen om het concept van een locale Europese domeinmarktplaats en binnenkort een eigen Europese parkingservice te realiseren.

Nu ken(de) ik zowel de Domain Estate Group als Jeffrey Mark niet, maar het concept ziet er wel aardig uit.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    jdevalk

    Bedrijven hebben ruimschoots de tijd gehad om hun merknamen te claimen, wat dat betreft was de .eu introductie best netjes, alhoewel misschien wat duur.


    5 september 2006 om 11:57
    rjmvandiepen

    Voor sommige domeinnamen vragen ze zeer veel geld. Ik vraag me af wie dat er voor over heeft. Daar moet dan wel een interessant businessmodel achter schuilen.


    5 september 2006 om 18:01
    henky

    Goede domeinnamen zijn schaars. Als ze kort zijn, het product of dienst omschrijven en makkelijk te onhouden zijn, dan leveren ze automatisch veel traffic op omdat mensen ze direct in de adresbalk typen (direct navigation). Veel verkopers zullen wachten op de grotere bedrijven die in staat zijn hoge bedragen voor zo’n naam neer te leggen. Zo is bijv. soup.com van Knorr.


    6 september 2006 om 05:19
    Meredith

    Dit is weer echt zo iets van ’tjonge wat duur dat krijgen ze er nooit voor’ en over 5 jaar ’tjee had ik toen maar ingestapt want nu is het helemaal niet meer te betalen’ . In 2005 is het gemiddelde feitelijke verkoopbedrag van een domeinnaam gestegen met 238%!

    Ik citeer Bill Gates: ‘domainnames will be the fastest growing asset ever known to mankind…’


    6 september 2006 om 06:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!