DEG start online-marktplaats voor .eu-domeinnamen

DEG start online-marktplaats voor .eu-domeinnamen

Europa heeft sinds kort haar eigen online-marktplaats voor domeinnamen. Door het groeiende aantal TLD’s komt www.internetproperties.eu hiermee volgens eigen zeggen tegemoet aan de vraag naar specialisatie binnen de domain property markt. Op internetproperties.eu kunnen kopers en verkopers van Europese domeinnamen elkaar ontmoeten. Het gaat hierbij hoofdzakelijk over .EU domeinnamen en LTD’s van de afzonderlijke Europese lidstaten. Internetproperties.eu plaats alleen kwaliteitsnamen en wil hiermee de wildgroei van obscure domeinnamen voorkomen. De domeinnamen moeten zelf traffic kunnen generen via direct-navigatie.

Achter de site zit de Domain Estate Group (DEG), een Nederlands bedrijf met als hoofdrolspeler Jeffrey Mark. Jeffrey is sinds 1999 een speler op de internationale domeinmarkt en heeft de introductie van het .EU domein aangegrepen om het concept van een locale Europese domeinmarktplaats en binnenkort een eigen Europese parkingservice te realiseren.

Nu ken(de) ik zowel de Domain Estate Group als Jeffrey Mark niet, maar het concept ziet er wel aardig uit.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Een paar dagen terug heeft ook het Duitse Sedo bekend gemaakt een Nederlandse tak te lanceren. Of we hier nou zo blij mee moeten zijn is trouwens de vraag. Dit soort initiatieven bevorderen wel het kapen van domeinen. Bij de lancering van de .eu domeinnamen bleken een heleboel namen al weg te zijn, ook bedrijfsnamen. Wedden dat we die dalijk weer terug zien binnen dit soort websites?

    geplaatst op
  • Bedrijven hebben ruimschoots de tijd gehad om hun merknamen te claimen, wat dat betreft was de .eu introductie best netjes, alhoewel misschien wat duur.

    geplaatst op
  • Voor sommige domeinnamen vragen ze zeer veel geld. Ik vraag me af wie dat er voor over heeft. Daar moet dan wel een interessant businessmodel achter schuilen.

    geplaatst op
  • Goede domeinnamen zijn schaars. Als ze kort zijn, het product of dienst omschrijven en makkelijk te onhouden zijn, dan leveren ze automatisch veel traffic op omdat mensen ze direct in de adresbalk typen (direct navigation). Veel verkopers zullen wachten op de grotere bedrijven die in staat zijn hoge bedragen voor zo'n naam neer te leggen. Zo is bijv. soup.com van Knorr.

    geplaatst op
  • Dit is weer echt zo iets van 'tjonge wat duur dat krijgen ze er nooit voor' en over 5 jaar 'tjee had ik toen maar ingestapt want nu is het helemaal niet meer te betalen' . In 2005 is het gemiddelde feitelijke verkoopbedrag van een domeinnaam gestegen met 238%!

    Ik citeer Bill Gates: 'domainnames will be the fastest growing asset ever known to mankind...'

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.