Wat doen al die vrouwen op ANWB.nl?
Vincent verwijst op de weblog van IN10 naar een onderzoek van Carp naar de digitale generatiekloof. Uit dit onderzoek, dat is gebaseerd op 400 Carp-lezers in de leeftijd van 22 tot 37 jaar, blijkt dat 38,4% nieuwe vrienden heeft gemaakt via het web, 12,4% weet niet wat een weblog is en heeft 3,5% nog een telefoonaansluiting (modem). Heb niet het idee dat het een geweldig onderbouwd onderzoek is maar de resultaten zijn wel grappig. Zo blijkt maar liefst 21,4% van de vrouwen de ANWB-site te bezoeken (tegen 11,1% van de mannen). Vrouwen zijn ook vaker lid van Hyves en alleen mannen kijken naar YouTube-filmpjes. Althans, volgens Carp!
Ik denk dat vrouwen voornamelijk de routeplanner gebuiken op de ANWB site.
Makkelijk te onthouden, sterke en betrouwbare naam. En de kans bestaat dat vrouwen beter (of anders) voorbereid dan mannen op reis gaan.
Zou het bij mannen ook wel verwachten, je kan tenslotte ook files zien bij de anwb. Ik heb trouwens nog altijd het idee dat Hyves voor breezah-meisjes is, en niet zo zeer voor de vrouwen. Zeker geen CARP vrouwen. Sommige dingen zijn dus toch niet zo zwart/wit als gedacht
@ radavi: Hyves voor Breezer meisjes klopt niet echt hoor. Hyves begint meer bij studenten en ouder (tot mid 30). Breezermeisjes zitten meer op Sugababes.nl/Superdudes.nl.
@ ludo: daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben, mannen meer via routenet e.d.
Bekijk Hyves en je ziet wel degelijk veel Breezer-babes. Voor studenten en ouder? Welnee!
In de mediakit van Hyves (datum: mei 2006) staat:
•Momenteel heeft Hyves in totaal 1,7 miljoen Hyvers waarvan 900.000 Nederlandse leden.
•55% vrouw, 45% man
•Uniek maandbereik inclusief “passief meekijkend” Nederland is 800.000 uniek.
•Het aantal actief ingelogde Hyvers is 500.000 per maand.
•Ongeveer 1 op de 4 jongeren onder de 28 is lid van Hyves (bron: CBS).
•Gemiddelde leeftijd is 22-23 jaar.
•Hyvers hebben een bovengemiddelde opleiding genoten (met name HBO/WO).
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!