Gratis boeken met advertenties de oplossing?

13 september 2006, 05:37

Meer dan 20.000 studenten hebben sinds donderdag ruim 30.000 gratis Nederlandse samenvattingen en boeken met oefeningen gedownload via www.studentensupport.nl. De boeken zijn een aanvulling op de verplichte literatuur van universiteiten en hogescholen en bevatten om de 3 tot 4 pagina’s advertenties.

Het Deense bedrijf Ventus Publishing zit achter dit nieuwe initiatief en biedt op deze wijze gratis boeken aan in Denemarken, Zweden, Duitsland en Nederland. De samenvattingen staan in sommige landen zelfs verplichte literatuurlijst. Directeur Kristian Buus Madsen is verrast over de toeloop: “We hadden ingeschat dat we 120.000 downloads in een jaar zouden hebben, maar we hebben in vier dagen tijd al 20 procent van die doelstelling behaald. Er zijn honderden mails binnengekomen van studenten die vragen of bepaalde titels te downloaden zijn en van auteurs die vragen of de uitgeverij hun boek kan uitbrengen.” Madsen stelt dat dit “het uitgeven van de toekomst wordt”. (via: BNR)

De laatste tijd wordt er veel geschreven over het feit dat schoolboeken duur zijn. Met de verkiezing op komst is het natuurlijk ook een mooi item voor politieke partijen. Zou het mogelijk zijn om de boeken van een gemiddelde WO/HBO-student gratis ter download aan te bieden met maximaal om de vier pagina’s advertenties?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!