Europese online bureaus organiseren zich
Vandaag vindt tijdens de Emerce eDay de eerste bijeenkomst plaats van een groep Europese online advertising bureaus. De bijeenkomst, met de naam Lotta-Kucha, is een initiatief van het Nederlandse bureau Qi.
Belangrijkste doel van de bijeenkomst is ‘elkaar wederzijds inspireren’, zegt Rogier Vijverberg van Qi. ‘Het is heel inspirerend om met vakgenoten ervaringen te delen en nieuwe ontwikkelingen te bediscussiëren.’ De bijeenkomst is de eerste in een reeks, verwacht Vijverberg. Hij hoopt dat de bureaus elkaar één of twee keer per jaar zullen treffen. Ook verdere samenwerking sluit hij niet uit. ‘Het zou mooi zijn als er concrete samenwerkingen uit voortvloeien, maar dat is niet het eerste doel. Het belangrijkste is om op eigen kracht, met hulp van elkaars kennis, iets neer te zetten.’
Deelnemende bureaus zijn Glue London (UK), Profero (UK), Achtung! (Nederland), Qi (Nederland) Farfar (Zweden), North Kingdom (Zweden), Duke-Interactive (Frankrijk), Atmosphere CPH (Denemarken), Herraizsoto (Spanje), Neue Digitale (Duitsland) en These Days (België) aldus Emerce.