PICNIC ’06 vandaag begonnen!

26 september 2006, 10:26

PICNIC '06 vandaag begonnen!We hebben er al vaker over geschreven en morgen is het dan eindelijk zover. De cross-media week, inmiddels beter bekend als PICNIC ‘06, gaat van start en Amsterdam zal een aantal dagen helemaal in het teken staan van cross-media.

Toch lijkt het er op dat PICNIC ‘06 gisteravond al is begonnen. Als ik mij niet vergis kreeg ik als eerste een emailtje van Guido van Nispen en vanaf dat moment stromen de emailtjes van kennisen en vrienden binnen met de vraag of ik wil netwerken. Ik doe daar inmiddels zelf vrolijk aan mee en heb al een aardig overzicht van mensen die ik de komende dagen waarschijnlijk ga ontmoeten in de Westergasfabriek. Althans, als ik mijn kaart kan terugvinden waarvan ik toch bijna zeker weet dat ik die boven op de kast had gelegd 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    media

    Krijg net bericht binnen dat PICNIC ’06 is uitverkocht. Een paar cijfers:

    – 1.600 geregistreerde bezoekers voor het congres;

    – 1.400 geregistreerde deelnemers voor specialistische workshops en presentaties;

    – Publieksprogramma dat naar verwachting 2.000 inwoners van Amsterdam zal trekken met PICNIC at Night, club hopping, De Hop hip hop party en het PICNIC ’06 feest in Odeon;

    – 70 (inter)nationale sprekers uit Europa, Noord-Amerika en Azië

    – 15 grote overheids- en bedrijfssponsoren;

    – 29 specialistische workshops en presentaties georganiseerd door de overheid, het bedrijfsleven, Nederlandse en internationale brancheorganisaties en culturele instellingen;

    – Actieve marketingondersteuning door 45 Nederlandse en internationale brancheorganisaties en culturele instellingen.


    26 september 2006 om 10:52
    jeroenmirck

    Het lijkt er inderdaad op dat vandaag echt ‘profieltjesdag’ is. Ik maakte er zelf voor de gein eentje aan en zag binnen een uur diverse andere mensen (waaronder Adfoblogger Dennis Kramer) hetzelfde doen. Blijkbaar komen veel mensen de dag voor het evenement op het idee om dat te doen. Binnen een kwartier had DC’s Henk de Hooge me al ‘ge-Hyved’. Dat bracht me op het idee om zelf ook een paar mensen te contacten. En dan zie je hoeveel mensen er op zo’n dinsdag achter hun computer zitten… 😉


    26 september 2006 om 11:58
    Peter Luit

    Leuk verschijnsel dat er nu zoveel mensen aan het ‘meten’ zijn hoe populair ze onderling zijn…… Niemand vraagt zich af wat we er werkelijk aan hebben, vele honderden uren arbeids productiviteit verloren? Of is dit pure winst? Wie zal het zeggen?

    Maar ik ga donderdag zeker even kijken, heb daarnaast veel ander werk te doen, dus 3 dagen is voor mij niet weggelegd.


    26 september 2006 om 12:16
    SanneW

    Tsja, wie zal het zeggen 🙂

    Eerlijk gezegd kwam ik zelf pas op het ‘idee’ nadat ik zelf ‘gehyved’ was door Marco (Waarvoor dank: Ik voel me vereerd). Eerder had ik het online netwerkgedeelte niet eens ontdekt en waarschijnlijk velen met mij, waardoor vandaag het sneeuwbaleffect.

    Al ben ik lang niet zo populair als Marco, het is in elk geval een erg leuk initiatief en ik verheug me op de komende drie dagen.


    26 september 2006 om 19:23
    jeroenmirck

    Het heeft ook geholpen dat de organisatie er maandagavond een mailtje uitstuurde over het Picnic Network…


    27 september 2006 om 04:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!