WoMMA werkt aan ‘Ethics Code’ voor brandgagement

WoMMA werkt aan ‘Ethics Code’ voor brandgagement
, Carl Mangold

In een wereld waarin bedrijven en consumenten steeds inniger samenwerken bij het definiëren en ontwikkelen van een merk, is het bijzonder belangrijk om de conversaties eerlijk en open te houden. De Word of Mouth Marketing Association werkt daarom aan een ‘Ethics Code’, gebaseerd op de ‘Honesty ROI’:

- Honesty of Relationship: You say who you’re speaking for
- Honesty of Opinion: You say what you believe
- Honesty of Identity: You never obscure your identity

De drie meest prangende vragen waarop ze nog antwoorden zoekt zijn:

Depth of Disclosure: How, when and where should disclosure be communicated? What should be considered sufficient?

Form of Disclosure: How can we do disclosure most effectively and least intrusively, while ensuring that consumers understand the marketer’s role?

Creative Expression Protection: How do we protect creativity and maximize entertainment? Mystery, building anticipation and teasing outcomes are positive forms of communication arts. What forms of disclosure protect the creative process and the entertainment outcome?


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.