WoMMA werkt aan ‘Ethics Code’ voor brandgagement

3 oktober 2006, 03:02

In een wereld waarin bedrijven en consumenten steeds inniger samenwerken bij het definiëren en ontwikkelen van een merk, is het bijzonder belangrijk om de conversaties eerlijk en open te houden. De Word of Mouth Marketing Association werkt daarom aan een ‘Ethics Code’, gebaseerd op de ‘Honesty ROI’:

– Honesty of Relationship: You say who you’re speaking for

– Honesty of Opinion: You say what you believe

– Honesty of Identity: You never obscure your identity

De drie meest prangende vragen waarop ze nog antwoorden zoekt zijn:

Depth of Disclosure: How, when and where should disclosure be communicated? What should be considered sufficient?

Form of Disclosure: How can we do disclosure most effectively and least intrusively, while ensuring that consumers understand the marketer’s role?

Creative Expression Protection: How do we protect creativity and maximize entertainment? Mystery, building anticipation and teasing outcomes are positive forms of communication arts. What forms of disclosure protect the creative process and the entertainment outcome?

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!