Op zoek naar de ‘X’

Op zoek naar de ‘X’
, ING Groep
@evr

Juliet Bell, hoogintelligent, wondermooi en erg ondernemingslustig, kocht recent een Exilim EX-S770 en ontdekte dat er ontelbare foto’s met een X in het geheugen van de camera stonden. Sindsdien heeft de ‘X ‘haar te pakken. Samen met een aantal andere X-geinteresseerden vorm ze team X en zoeken ze foto’s als bewijs voor de X-samenzwering. Sinds eeuwen, millennia of zelfs miljoenen jaren loopt de X als een rode draad door de geschiedenis van de mensheid. Dat kan gewoon geen toeval zijn. Van het X-chromosoom, het Xuxmal-mysterie tot en met Generation X en recente foto’s van de X in wolkformaties en zelfs op satellietfoto’s.

Nu niet denken dat ik gek ben geworden ben op de vrijdagochtend…

Het geheel vormt de introductiecampagne van de Casio EXILIM Card EX-S770. Casio heeft met Toshiba en Exilim, Team X opgericht. Dit team gaat met de hulp van het publiek deze opvallende verschijnselen onderzoeken. Team X roept iedereen op om fotografische bewijzen te verzamelen en in te sturen via www.x-is-everywhere.nl. De deelnemers maken kans op mooie prijzen. Vorderingen van Team X zijn te volgen op Juliet’s Blog inclusief RSS-feed.

Het online evenement ‘X is everywhere’ wordt in geheel Europa uitgerold. Gedurende enkele maanden kunnen internetters hun foto’s waarop het X-symbool te zien is, insturen via de speciale actiewebsite. Op deze interactieve site zijn de inzendingen te bekijken en kunnen bezoekers de ontwikkelingen rondom het mysterie volgen. Deelnemers en ondertekenaars van de online petitie komen in aanmerking voor diverse prijzen. Mooie campagne die loopt tot 9 januari. Jammer dat in de commercial [wmv] (nog) geen verwijzingen naar de campagnesite zijn opgenomen. Benieuwd waar Juliet ons allemaal mee gaat verrassen komende tijd.


Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Jammer dat het allemaal maar onzorgvuldig is.
    Dit is volgens hun Nederland; http://www.x-is-everywhere.nl/gallery/detail/?c=146

    geplaatst op
  • "De X is overal - ziet u het ook? Stuur ons uw eigen bewijsfoto's!"
    Goed opletten Vincent, deze foto's zijn door Nederlanders gemaakt.

    geplaatst op
  • Het is mij net even een tikje te gezocht. Misschien dat Duitsers dit als quasi hippe underground marketing zien.
    Nein, wir machen jetzt ganz was Neues! Ganz anders. Echt, dass wird super toll werden. Ich seh das schon vor mir. Ganz Europa fotografiert Erscheinungsformen vom X!!! Und hop, ins Internet damit. Werbung 2.0! Wenn das kein Knaller wird......

    geplaatst op
  • Dat Casio en Toshiba hiervoor geld op tafel leggen.

    Mysterieus (dat X gedoe) + Blog + 2.0 (Gebruikers zorgen voor Content) = Succes?

    In de context en gelet op de doelgroep is dit gewoon weggegooid geld. Had dan de marketing afdeling op vakantie gestuurd naar Honolulu of zo dan was het geld teminste nog nuttig besteed.

    Je ziet het wel vaker, van die krampachtige pogingen om hip over te komen. Dit is weer het zoveelste voorbeeld.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.