Marketing Nederland is klaar voor Marketing3
Marketing Nederland maakt zich op voor de laatste grote events van dit najaar. Adformatie komt eind deze maand met Fusion 2006, Tijdschrift voor Marketing komt in december met Marketing Live maar waar ik vooral naar uitkijk is Marketing3 dat dit jaar zal plaatsvinden van 28 november t/m 1 december in Media Plaza te Utrecht..
Het onderwerp van Marketing3 is dit jaar ‘Always On’. Moet eerlijk zeggen dat ik de keuze voor die payoff niet helemaal begrijp want het heeft weinig te maken met de grote uitdagingen die marketeers op dit moment hebben en dat is, hoe de consument bereiken die steeds meer een gepersonaliseerd mediagebruik laat zien. (Mobiel) internet speelt daarin een hele belangrijke rol (en vervangt in toenemende mate de andere media), maar nog belangrijker is het gegeven dat het om interactieve media gaat waarbij de consument meer en meer invloed heeft op wat hij wel en niet consumeert.
De VIP-avond op 28 november wordt geopend door Charles Groenhuijsen en kent één keynotespreker en dat is Wired-hoofdredacteur Chris Anderson die zal spreken over The Long Tail.
Op de eerste congresdag op 29 november zal Chris Anderson een verkorte versie geven van zijn presentatie en krijgen we een aantal interessante presentaties van resp. Alain Thys, Ilya Vedrashko, Marco Merkx en Stefan Engeseth.
Voor het eerst zijn er op de congresdag geen parallelsessies maar volgen er twee praktijkdagen waarin diverse (kennis)aanbieders en marketingprofessionals parallelsessies verzorgen op het gebied van interactieve marketing. Beide praktijkdagen zijn gratis toegankelijk maar vergeet je daarvoor niet even aan te melden!
Ook dit jaar zullen we vanuit Eventblogs.nl (live) verslag doen van zowel het congres als de praktijk-dagen. Zelf zal ik er naar alle waarschijnlijkheid zijn op de VIP-avond, de eerste congresdag en in ieder geval één van de praktijkdagen. Zie er naar uit!