Blogs & Word-of-Mouth Marketing

21 november 2006, 12:46

Vandaag wat weinig postings van mijn hand omdat ik al vanaf vanmorgen vroeg op pad ben. Op dit moment zit ik Soestduinen waar het Word-of-Mouth Marketing Seminar van Focus wordt gehouden. Ik schreef daarover eerder op upstream.nl.

Moet eerlijk zeggen dat ik me van het ochtendprogramma met sprekers als Peeter Verlegh, Cor Molenaar, Rogier Leliveld, Harmen Treep en ondergetekende iets meer had voorgesteld. De enige positieve uitzondering was eigenlijk Harmen Treep met de case van TomTom (kom ik later deze week zeker nog op terug).

Frank Janssen, Bertrand Weegenaar en Polle de Maagt zitten ook in de zaal. Ben benieuwd naar hun verslaggeving later vandaag!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Nilles

    Is dit hoevaak bepaalde woorden gebruikt worden?

    Zo ja, dan is er niks over de populariteit van de lijsttrekkers te zien in die grafiek.

    Ik kan een heel verhaal schrijven over Bos en hem alleen maar afzeiken, dat maakt hem niet echt populair…

    Daarnaast is het in dit geval een beetje scheef aangezien een leuk verhaal over de bomen in het BOS ook invloed heeft op de cijfers…

    Maar nogmaals, ik weet niet hoe het werkt, zie nu alleen de grafiek en nog geen tijd om me erin te verdiepen…


    21 november 2006 om 15:32
    media

    Nilles, het is inderdaad een telling en in die zin zegt het nog weinig over de populariteit. Daarvoor zul je gebruik moeten maken van de wat geavanceerdere monitoringtools zoals Cymfony of Nielsen BuzzMetrics (voorheen Intelliseek).


    21 november 2006 om 22:27
    Rhea

    Hoi Marco,

    Ik denk niet dat je het is opgevallen, maar Peeter Verlegh is mijn scriptie coach.


    22 november 2006 om 10:39
    Arnoud Rademaker

    Frank een mooi verslag. Interessant en leerzaam (voor leken zoals ik).

    Groet,

    Arnoud


    22 november 2006 om 14:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!