Yahoo! sluit deal met krantenconsortium

21 november 2006, 05:45

Yahoo! heeft een deal gesloten met in krantenconsortium voor het delen van content, advertenties en technologie. In totaal zijn 176 kranten bij de samenwerking betrokken waaronder the San Francisco Chronicle, Dallas Morning News, Atlanta Journal-Constitution en San Jose Mercury News.

De samenwerking uit zich in 4 gebieden:

  • Advertising: Het platform van Yahoo! zal worden gebruikt om online advertenties te verkopen voor de kranten.
  • Search: Yahoo! search zal worden opgenomen op de sites van de kranten en content.
  • Local: Kranten zullen onder andere Yahoo! local listings en maps gaan gebruiken.
  • Content: de content van de kranten zal via het netwerk van Yahoo-sites worden gedistribueerd.

Ook zullen vacatures in kranten kunnen worden doorgezet naar Yahoo! HotJobs. Begin deze maand was hier nog een aardige discussie over de vraag of werving via print niet achterhaald was. Eerder werd ook bekend dat Google een test met print ads in circa 50 kranten waaronder The New York Times is gestart.

Bron: persbericht Yahoo!

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!