Hoe doen de dagbladen en tijdschriften het op internet?

3 december 2006, 23:55

Hoe doen de dagbladen en tijdschriften het op internet?

Eerder dit jaar publiceerde The Bivings Report een analyse van het gebruik van internet door de top 100 Amerikaanse dagbladen (pdf). Afgelopen week publiceerde The Bivings Report een vervolganalyse waarbij dit keer is gekeken naar het gebruik van internet door de top 50 Amerikaanse magazines (doc, xls).

In beide ondezoeken is vooral gekeken naar de inzet van tools zoals RSS-feeds, video, (reporter) blogs, podcasts en reactiemogelijkheden. Belangrijkste conclusie is dat de dagbladen ver voorlopen op de magazines. Dagbladen scoren vooral hoog als het gaat om de inzet van RSS-feeds (78%), blogs (92%) en reactiemogelijkheden op blogs (78%).

Weet iemand of er voor de Nederlandse markt al eens een vergelijkbare analyse is gemaakt? Zo nee, is er wellicht een student die op zoek is naar een leuk afstudeeronderzoek in samenwerking met Marketingfacts?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Rilana

    Lijkt me leuk om dergelijke afstudeeropdracht te doen.

    Groetjes


    4 december 2006 om 09:12
    media

    Rilana, heb je net een mailtje gestuurd; laten we vanmiddag even bellen!


    4 december 2006 om 09:17
    media

    Zou inderdaad een goed vertrekpunt kunnen zijn. Onderzoek is wellicht ook interessant om straks een artikel van te maken voor Media Facts!?


    4 december 2006 om 20:20
    loket

    ‘k Weet zeker dat Wim daar voor te porren is.


    4 december 2006 om 20:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!