Essentiele feiten over de game-industrie

9 december 2006, 13:30

Edwin Mijnsbergen verwijst op zijn weblog naar het jaarlijkse Essential Facts-rapport (pdf) van de Electronic Software Association (ESA). Het rapport bevat een overzicht van de meest recente feiten en cijfers uit de Amerikaanse game-industrie. Een selectie:

  • in de VS speelt 69 % van de huishoudens wel eens games;
  • de gemiddelde leeftijd van mensen die games kopen is 40;
  • de gemiddelde leeftijd van mensen die games spelen is 33;
  • voor pc-games is 93% van de aanschaffers ouder dan 18;
  • voor consolegames 87% van de aanschaffers ouder dan 18

Jammer dat er geen informatie is te vinden over de stand van zaken mbt advergaming. Iemand?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Oof

    Kids lijken uit deze cijfers geen intresse te hebben in games. Uitstervende business met een dergelijke vergrijzing.


    11 december 2006 om 06:53
    Bas

    Ik begin in januari aan een afstudeerscriptie over advergaming, met name de commerciele waarde van advergames. Het ‘wat heb ik als bedrijf aan een advergame’, zeg maar.

    Dus als iemand al over mooi cijfermateriaal oid beschikt, daar interesse in heeft of aan advergaming doet (zowel producenten als ‘opdrachtgevers’), dan hoor ik dat graag.

    Alvast bedankt!


    11 december 2006 om 14:09
    Bas

    … Dacht ik dat mijn email wel door zou linken…

    bas [at] tasmijn [dot] nl


    11 december 2006 om 14:11
    Alex

    Ik ben momenteel ook bezig aan een project dat te maken heeft met adverteren in games om brand-awareness te versterken. Net zoals Bas zou ik graag ook de mensen oproepen om mijn blog eens door te nemen en enige feed-back willen geven =)


    13 december 2006 om 15:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!