IENS geeft proevers ook IRL de macht

12 december 2006, 21:49

Gisterenavond kon de ervaren party crasher terecht in Restaurant Hotel de Goudfazant voor de Amsterdamse Huiswijn Competitie van IENS INDEPENDENT INDEX. Een drukke cross-over van de site naar het echte leven. En een voorbeeld van de macht van de gebruiker of consument ook offline een plek geven. Saillant detail is dat het eerste organiserende comité uit elkaar is gevallen. De Wine & Food Association, die nu niet meer mee organiseerde met IENS en Wijnsuggestie, geeft 2 redenen aan voor het scheiden der wegen: de andere partijen wilden een hogere bijdrage van partijen vragen en zo ‘commercialiseren’ en “ Daarnaast werd een grotere inbreng van consumenten op het beoordelen van de wijnen door de Wine & Food Association niet gewaardeerd: “Uit de ervaringen van The Wine & Food Association met het Consumentenpanel is gebleken dat alleen een jury van professionele proevers in staat is wijnen serieus aan deze criteria te toetsen.” Toch mooi, tegen de stroom in zwemmen.

Harold Hamersma, de inleider van de wedstrijd, memoreerde een blindproeverij van 10 wijnen waarvan 5 objectief slecht en 5 objectief goed, waar een team van professionals en een team van amateurs tot dezelfde uitslag kwamen. (Was het amateur-team vast niet groot genoeg om de Wisdom of Crowds op te laten gaan, dan hadden zij ongetwijfeld beter gescoord;-)

Voor wie wil weten waar in Amsterdam straffeloos wijn kan worden gedronken, hier een overzicht van de winnaars.

Antoinette Hoes is interactive strategy director & managing partner bij Leylines, een onafhankelijk bureau voor interactieve strategie & online PR en mediainzet. Ze geeft cursussen new media management bij het Post HBO programma van het Centrum voor Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht. Zij is geïnteresseerd in online communities & what makes them tick, games, AI en alle mogelijke mooie manieren van online met klanten interacteren. Leylines helpt organisaties en merken hun doelstellingen te realiseren met het inzetten van: Interactieve strategie Geintegreerde interactieve media en middelenstrategie Mediaplanning & Media-inkoop Online PR & seeding Campagne Management & Optimalisatie "We're in an information economy. They teach you that at school. What they don't tell you is that it is impossible to move, to live, to operate at any level without leaving traces, bits, seemingly meaningless fragments of personal information. Fragments that can be retrieved, amplified." (Gibson, 1988: 30)

Categorie
Tags

1 Reactie

    Richard Theuws

    Ze hebben ook héle mooie stickers daar bij Iens 😉


    13 december 2006 om 08:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!