Case: Ook Achmea aan het hyven: de Oppepper

14 december 2006, 09:43

Case: Ook Achmea aan het hyven: de OppepperMet de verdere commercialisering van Hyves zien we ook dagelijks meer iniatieven verrijzen. Naast een grote groei aan marketinginspanningen door beginnende artiesten, ook erg veel pogingen van bedrijven om persoonlijke contacten met Hyvers aan te gaan. Zo ook Achmea, die met de Oppepper komt, een ADHD positief blauw mannetje, dat je bijstaat met opbeurende woorden in het kader van de brede Achmea branding campagne van dit najaar.

De doelgroep (Nederlanders boven de 18 jaar, met de nadruk op de groep M/V, 20-49, AB1) wordt getarget met netwerkadvertenties aan de rechterkant van het scherm, een spotlight plek op de homepage en reacties wanneer mensen vriend worden of een bericht achterlaten:

He Polle, wat leuk dat je vriendjes met me bent geworden!

Dat voelt goed! :perfect:

Heb je nog goeie Oppeptips, zet die op mijn Hyves. Daarmee help je mij en al mijn vrienden! Vraag ook je vrienden om vriendjes met me te worden, dan kan ik ook hen een goeie Oppepper geven! Of nodig me uit voor een interessante Hyves! Ik ben voor alles in!

Maak er een goeie dag van en zeg mij na: Ik ben de ? zelfverzekerste Alleskunner in de hele wereld, ooit! Dat voelt veel beter h?:support:

Groet, de Oppepper!

Leuk idee, aardige uitwerking (waarom moet het alleen een idiote blauwe kruising tussen de Postbankleeuw en Roodbaard zijn?), maar jammer dat alle reacties van de oppepper hetzelfde zijn. Dat haalt toch een beetje het persoonlijke van het persoonlijke af …

En waar de campagne op Youtube vooralsnog geen presence heeft is het dan wel weer leuk dat Igor’s LaComunidad met een “Mr. Anderzorg vs. Achema Laaf” komt:

Overigens: volgens Hyves is de deze week gelanceerde versie van de Kwekker (zie ook) en zeker de downloadable versie voor Windows op dit moment nog een no-go area voor commerciele partijen.

Polle de Maagt
Independent digital media consultantWebsite

Hello. My name is Polle de Maagt and I am an independent digital / social media consultant based in Ghent, Belgium. I try to change companies to be more about acts and less about ads.

Categorie
Tags

11 Reacties

    Karlijn

    Je hebt helemaal gelijk, en dat soort reacties proberen we ook wel. Zo las ik dat iemand net verhuisd was (in berichten van anderen) dus daar refereer ik dan wel aan.

    Je moet je alleen realiseren dat het op zo’n manier echt een dagtaak is en die tijd is er helaas niet. Ik denk dat wij met deze Hyves echt een stap verder hebben gezet in het gebruik van social networks. Zoals gezegd heb ik dit andere bedrijven niet zien doen. Ik zal kijken of we het persoonlijker kunnen maken, het is misschien inderdaad simpel om er 1 regeltje bij te zetten, maar wellicht dat ik dan met Kerst RSI heb 😀


    14 december 2006 om 11:09
    Karlijn

    Maar Polle, wat is je uurtarief, kom jij dan de hele dag namens de Oppepper kletsen? 😀


    14 december 2006 om 11:10
    Arnoud Rademaker

    Karlijn schrijft: “Maar Polle, wat is je uurtarief, kom jij dan de hele dag namens de Oppepper kletsen?”

    Polle, dit moet wel een hele grote oppepper voor je zijn. Pluk de dag!

    Groet,

    Arnoud


    14 december 2006 om 11:52
    Polle

    ROTFL@Arnoud

    Mijn dag is helemaal goed! Dankjewel Oppepper … euh … Karlijn! 😉


    14 december 2006 om 11:58
    Raymond Spanjar

    ja leuk he? volgende stap is inderdaad een actieve kwekker, in de toekomst zullen we hier ook derden bot technologie achter laten hangen.

    Commerciele formaten zoals banners e.d. zijn idd voorlopig niet mogelijk.


    14 december 2006 om 15:12
    Igor

    @Polle: je bent scherp he 😉

    Die commercials schieten was waanzinnig leuk. De hele dag rellen in het Land van Ooit, de laaf het water in, de elfjes in de kou, Eric Dikeb met z’n humor en de chiwawa continu door t dolle heen en kwijt in de herfstbladeren! Kortom, je kunt ook veel halen uit commercials die niet met dat prachtige licht in Zuid Afrika zijn opgenomen 😉

    @Karlijn: ik vind jullie Hyve cool!! Ik zag net op m’n mobieltje een persoonlijke uitnodiging voor jullie Hyve, dus ik meld me uiteraard graag aan!

    Cheers


    14 december 2006 om 23:35
    Frank den Haan

    Net ook aangemeld als vriendje van de Oppepper en ik kreeg een (zeer persoonlijke) scrap:

    ———————

    He Frank, wat leuk dat je vriendjes met me bent geworden!

    Dat voelt goed! Moet je in februari stage gaan lopen? Succes als je nog een plek moet vinden!

    Heb je nog goeie Oppeptips, zet die op mijn Hyves. Daarmee help je mij en al mijn vrienden! Vraag ook je vrienden om vriendjes met me te worden, dan kan ik ook hen een goeie Oppepper geven! Of nodig me uit voor een interessante Hyves! Ik ben voor alles in!

    Maak er een goeie dag van en zeg mij na: Ik ben de über zelfverzekerste Alleskunner in de hele wereld, ooit! Dat voelt veel beter hè?

    Wil je andere mensen oppeppen, ga dan naar deze site!

    Groet, de Oppepper!

    ———————————

    Ik was zeer verbaasd, zeker na verhaal van Polle, maar dit is echt heel goed: complimenten! Zeer persoonlijk, relevant en anticipated!

    Heeft de Opppepper eigenlijk ook Hyvers zelf uitgenodigd om lid te worden?


    15 december 2006 om 11:04
    Karlijn

    Dank je wel voor je reactie, ik heb mijn best gedaan het iets meer te personaliseren en het is eigenlijk niet eens zoveel meer werk.

    De Oppepper heeft zelf niet vrienden direct uitgenodigd, dag is ook niet de bedoeling met een commercieel profiel (behalve collega’s dan, maar dat is iets anders). Wel zijn er dus netwerkadvertenies (rechterzijde) en spotlightadvertenties geplaatst.


    15 december 2006 om 13:45
    Hanneke

    Hey!

    ik ben hanneke.. en misschein reageer ik traag..

    maar ik vond toch dat ik eventjes moest vertellen dat de oppepper

    naar mijn mening goed werk levert! ik was misschien een van de eerste

    die geholpen was door zijn hyves.. en ik vertel het nu nog rond

    de filmpjes laat ik zien aan andere vrieden die ook ff moeilijkheden hebben

    of gewoon voor de gein.. ze kunnen er om lachen:) worden vrolijker

    en met zijn allen het zinnetje: ik ben de uberzelfverzekersteoverdehelewereld ooit ofzoiets…

    na zeggen achter elkaar heb je al snel een glimlach op je gezicht;)..

    dat wou ik even kwijt;).. groetjes!


    13 februari 2007 om 16:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!