Skoeps op Tien!

Skoeps op Tien!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe het gaat met het in oktober gelanceerde Skoeps.nl. Vooralsnog weinig skoeps lijkt het (of heb ik die wellicht gemist?) en lage noteringen in resp. Alexa, Social Meter en Blog Juice (Erno nog dank voor al die handige tools).

Desondanks krijgt de user generated nieuwssite Skoeps een eigen nachtprogramma op de 24-uurs zender van John de Mol, Tien! Het programma zal de titel Nox meekrijgen en zal worden geproduceerd door het bedrijf achter 6Pack.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 15 reacties op dit artikel

  • Geduld is een schone zaak... oktober is nog vers.. daarnaast zijn de tools niet echt geschikt vind ik om NL sites te checken.. de site en concept zien er goed uit. Wellicht meer succes in 2007. Gewoon afwachten, alles kan zo snel gaan tegenwoordig. Maar ze moeten zich in ieder geval meer gaan richten op linkbuilding en optimalisering lijkt me. Ze hebben niets. Een gemiddeld blogje scoort idd beter. Wellicht dat jullie post ze weer wat omhoog boost.

    geplaatst op
  • Helemaal gelijk Rob; bovenstaande was ook niet bedoeld als kritiek op Skoeps alleen maar mijn constatering dat het nu nog niet echt een succesnummer is.

    geplaatst op
  • @Marco: zou ik niet direct zeggen. Ik had toevallig deze week een kort onderhoud met iemand van Skoeps...ze zijn met leuke dingen bezig en hebben zo af en toe een aardige Skoep te pakken. Misschien moeten ze daar wel meer mee naar buiten treden. Ik zie er op MF te weinig nieuws over, terwijl de case interessant genoeg is om te volgen.

    Wellicht dat iemand van Skoeps reageert?

    geplaatst op
  • @Arjan: kun je iets meer zeggen over die skoeps want die zijn dan blijkbaar niet doorgedrongen tot de weblogs en fora.

    geplaatst op
  • @Marco: Interessante skoeps van de afgelopen 2 maanden waren onder meer Viktor&Rolf; bij H&M en de vrijlating van de verdachte van de Schipholbrand. Gisteren ontvingen we een filmpje van een opgerolde wietplantage uit Nieuwegein en foto's van het vertrek van de Australische minister van Defensie en vandaag was een Skoeper bij het Dickensfestijn in Deventer.

    We nemen de kritiek ter harte.

    geplaatst op
  • Het moet toch een drukke boel zijn bij skoeps, want ik zie toch regelmatig bijHidde zijn Wie Wat Waar op Hyves "druk druk met skoeps" staan.
    Nieuwsgierig wat het nachtprogramma op Talpa zal brengen.

    geplaatst op
  • @Marco: zoals Femke al zegt, er zijn tientallen van dit soort skoeps geweest de afgelopen maanden. Skoeps verkoopt foto's en filmpjes aan bijvoorbeeld het ANP. Bijvoorbeeld die vande treinbotsing bij jou in Arnhem . Skoeps was er eerder dan alle andere pers en had een kort filmpje toen het nog donker was. Het blijft ooggetuige nieuws, vaak zonder commentaar en van slechte kwaliteit.

    geplaatst op
  • Maar dan zullen ze toch beter hun best moeten doen. Je kunt niet alleen content gaan plaatsen en hopen dat het goed komt. Het ziet er goed uit.. Maar ze moeten meer werk verrichten. Normaal kun je binnen 1 - 1,5 mnd resultaat bereiken.. dit duurt alleen te lang.. wellicht dat zaken nog niet doorgesijpelt zijn in de SE's .. uiteindelijk gaat het toch om veel traffic krijgen ook. Zonder traffic geen mensen. Daar moet je ook iets voor doen.

    Wat betreft die blog juice en social meter check.. er staat bv bloglines.. waarom zouden nl sites rankings in bloglines hebben. Dus niet zo goed om nederlandstalige sites te checken. Maar wel goed om aan te geven dat de tools er zijn

    WeBuildPages alles vernieuwd die gast.. je moet daar eens kijken.. wellicht off topic dit, maar leuke tools.

    Gr.

    geplaatst op
  • @Femke, Arjan: dank voor deze aanvulling; het zijn zeker skoeps. Maar dan sluit ik me inderdaad aan bij de reactie van Rob en zullen ze toch echt eens moeten werken aan hun social ranking. Nog maar weinig blogs en fora linken naar skoeps. Waarom is dat en hoe kan je dat stimuleren (denk ook aan linkstrategieen zoals New York Times en YouTube). Gaat vast goedkomen!

    geplaatst op
  • Jammer dat niemand van Skoeps tot op heden heeft gereageerd. Wellicht dat dit soort samenwerkingen en linkstrategieën op stapel staan? Misschien dat deze samenwerking met 3FM tijdens de Serious Request daar een begin van is? Maar ook hier is weer weinig of geen ruchtbaarheid aan gegeven op de diverse blogs en fora.

    geplaatst op
  • @Arjan: Femke Jansen van Skoeps heeft hierboven toch gereageerd of bedoel je iets anders?

    Is overigens een mooi voorbeeld dat je laat zien in de link Arjan. Op 8 december geplaatst en slechts 205 views en 1 reactie. En dat voor een foto van Sander Lantinga, Gerard Ekdom en Giel Beelen.

    geplaatst op
  • Terwijl ik vermoed dat dit een grootse actie zou moeten zijn. De Hogeschool van Utrecht (waar Skoeps journalistiek studenten vandaan haalt) is sponsor van Serious Request. Misschien heeft het daar iets mee te maken?

    geplaatst op
  • Ik heb een paar filmpjes geuploaded bij skoeps, maar het regeltje in de voorwaarden dat ik daarmee het copyright verlies op mijn zelfgemaakt materiaal staat me niet aan.
    Ook overtreed ik hun regels als ik hetzelfde filmpje op mijn weblogs plaats, wat ik overigens wel doe.
    Als de voorwaarden worden aangepast zal er waarschijnlijk meer geskoept worden (in ieder geval door mij).

    geplaatst op
  • Ik zie nu dat op de site van 3FM een link staat naar Skoeps, zodat luisteraars hun eigen beeldmateriaal kunnen insturen.

    geplaatst op
  • De DJ's die niet in het Glazen Huis zitten zijn uitgerust met een SKOEPS-reporterpakket. Op http://www.SKOEPS.nl vind je bijvoorbeeld de beelden van Claudia de Breij die voor de actie van Serious Request van Leuven naar Dé Neude in Utrecht loopt. Hier beelden van haar haperende ezel... Ook Sander de Heer, onderweg met de Surprise Caravan, stuurt regelmatig dingen in. In de caravan heeft hij iedere dag een Mystery Guest: een bekende Nederlander waar mensen tegen betaling een gesprek mee kunnen voeren. Dit is een inzending uit Zoetermeer.
    De beelden verkopen we aan via andere media. De opbrengst van de skoeps die in het kader van deze actie worden ingestuurd worden natuurlijk overgemaakt aan 3FM.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.