Adwords is voor iedere ondernemer berijkbaar

24 december 2006, 10:45

Iedereen maakt wel eens spel- en tikfouten. Maar als je advertenties plaatst, mag je toch wel iets meer zorgvuldigheid verwachten dan wat ik net tegenkom:

Misschien ben ik een uitzonderlijke pietlut, maar bij mij zijn zulke fouten killing. Het moet gek lopen wil ik een dienst afnemen bij een bedrijf (in dit geval dit bedrijf) dat zulke spel/tikfouten maakt. Ben ik daar nou de enige in?

25 Reacties

    Gerben Dijkgraaf

    Misschien pietluttig, maar het is bereikbaar en niet berijkbaar….


    24 december 2006 om 11:04
    Peter

    🙂

    Stond al klaar om eens een flinke uitbrander te geven over de fout in de titel (bereikbaar of berijkbaar?), maar na het lezen van je bericht ga ik er vanuit dat je het bewust zo hebt geschreven.

    Fijne feestdagen in ieder geval!


    24 december 2006 om 11:06
    Gerben Dijkgraaf

    Oeps, negeer de vorige, nadeel dat ik het zag via de rss reader, had de post nog niet gelezen 😉


    24 december 2006 om 11:06
    Anders

    Dat heet een lokkertje, Gerben 😉


    24 december 2006 om 11:07
    Peter Bonjernoor

    Goedemorgen, Gerben! Lekker geslapen? 😉


    24 december 2006 om 11:08
    laura

    Hahahaha, zelfde hier, rssreader en op weg om de tiepvaut te melden.


    24 december 2006 om 11:14
    Eric

    Ook op Marketingfacts kom ik nog regelmatig spelfouten tegen (ja – zelfs hier). Ik voel me tegenwoordig bijna een pietlut als ik hier iets van zeg, maar persoonlijk vind ik dat het zeer onprofessioneel overkomt om teksten met spelfouten online te plaatsen. Zelfs als het slechts een weblog post of – in dit geval – een Google Ad is.


    24 december 2006 om 12:39
    Gijsbregt

    Anders,

    Lokkertje of niet, het ergert wel. Als marketeer moet je dan altijd weer afvragen of het effect van het lokken opweegt tegen het effect van de irritatie. Maar leuk gevonden.


    24 december 2006 om 13:03
    Vasilis

    Gijsbrecht, je kan je aan iets ergeren, of iets kan jou irriteren. Iets kan niet zomaar ergeren.

    /pietlut


    24 december 2006 om 13:12
    media

    Stelletje pietlutten 😉


    24 december 2006 om 13:17
    René

    Eerlijkgezegd zijn spel-, type-, taal- en stijlfouten een belangrijke reden waarom ik moeite heb de meeste marketingblogs serieus te nemen. Marketingfacts is daarbij overigens zeker niet de slechtste. Bij Molblog is het echt ridicuul. Die jongens (en meisjes) zouden zakken voor het havo/vwo-examen Nederlands, dat minimaal 4 studiejaren onder het professionalsniveau ligt dat ze pretenderen te hebben.


    24 december 2006 om 13:18
    René

    @Eric: het is ‘weblogbericht’ in plaats van ‘weblog post’ en ‘Googleadvertentie’ in plaats van ‘Google Ad’ 🙂


    24 december 2006 om 13:29
    Gijsbregt

    Vasilis, ook mijn naam goed spellen dan hè.


    24 december 2006 om 14:32
    Michel

    Die jongens (en meisjes) zouden zakken voor het havo/vwo-examen Nederlands, dat minimaal 4 studiejaren onder het professionalsniveau ligt dat ze pretenderen te hebben.

    Je zegt dus dat het havo-/vwo-examen 4 studiejaren onder het professionalsniveau ligt. Beter spelfouten dan zinnen verkeerd begrijpen.


    24 december 2006 om 14:57
    Jan-Henk Bouman

    Als je alleen maar lurkers wilt is dit een discussie die niet bijdraagt aan het ontlurken. Zelf vind ik het lastig dat er geen spellingscheck in de reactiebox zit :-), door MS Word word ik regelmatig gecorrigeerd en ook lui.

    Het gekke is dat taalfouten me wel opvallen maar toch stap ik zelf geregeld in de valkuilen van onze taal. Daarom probeer ik als iemand een taalfout gemaakt heeft de persoon of het bedrijf daar niet “alleen” op te beoordelen. Wel word ik direct kritischer.


    24 december 2006 om 15:26
    chi666

    Tja, spelvouten boeien mij eigenlijk totaal niet. Waarom niet? Omdat onze Nederlandse spelling zo vaak veranderd is dat er niets normaals meer aan is. Spelling zou iets natuurlijks moeten zijn, niet iets dat elke zoveel jaar wordt aangepast om een aantal mensen aan het werk te houden en de Nederlandse staatsdrukkerij te sponsoren zodat ze nieuwe boekjes kunnen uitgeven. Hoewel ik weet dat mensen er moeite mee hebben (ook op de blogs waar ik blog) zal me dat aan mijn derriaire oxideren. Stel nu gewoon één keer een spelling vast, laat dat dan 50 jaar ongemoeid en loop niet meer te zeiken over de import van woorden en weet ik veel wat.


    24 december 2006 om 21:39
    Johan

    @ Jan-Henk:

    Met Firefox 2.0 heb je de beschikking over ingebouwde spellingcontrole voor alle web formulieren!


    25 december 2006 om 01:22
    Jan-Henk Bouman

    @ Johan. Bedankt voor de tip!


    25 december 2006 om 07:28
    schief

    Was spelltjekken niet iets voor mietjes? AdSense advertenties worden geplaatst op basis van relevantie, dus ga ik me meteen afvragen waar je die advertentie dan gezien hebt 😉 Dating…?


    27 december 2006 om 14:02
    Elja

    @Jan-Henk; ook de Google werkbalk voegt spellingscontrole toe aan tekstvakken op het web.

    In dit geval heeft de spelfout de adverteerder een boel gratis reclame via Marketingfacts opgeleverd. Waarschijnlijk direct een piek in de statistieken. 🙂

    Zelf ben ik overigens ook erg slecht in fatsoenlijk Nederlands schrijven. Ik blijf (o.a.) die d’s en t’s fout gebruiken. De spellingscontrole haalt ze er ook al niet altijd uit helaas..

    Misschien toch maar weer terug naar school.

    Elja


    27 december 2006 om 18:08
    Jan-Henk Bouman

    @Elja Back to school betekent dat wat je al had moeten weten opnieuw te gaan leren. We kunnen die tijd beter besteden om te gaan leren wat we nog moeten weten om ons staande te houden in deze ‘nieuwe’ wereld.

    Ben ik nog te volgen 🙂


    27 december 2006 om 23:15
    Kasper Katje

    Doet Google overigens ook aan zelfbevlekking? Ik bedoel: komen sites/pagina’s met AdWords er op ook hoger in de ranking van de zoekresultaten?


    28 december 2006 om 02:06
    mvkranenburg

    Ik ben benieuwd hoe de teksten er over enkele jaren uitzien met de MSN generatie, we zullen er nog ff op moeten w8ten maar het belooft wat 🙂


    29 december 2006 om 06:59
    E.Vedder

    Waarom zoeken we altijd een hulpmiddel in plaats bij jezelf te beginnen. Nog even en de leraar gaat vervangen worden door Google, Firefox of Microsoft. Het is toch te gek voor woorden dat kinderen tegenwoordig bij een Dictee (als ze weten wat het is) woorden als later en even opschrijven als ltr en ff. Weer twee fouten en een slecht cijfer voor Nederlands. Ouders over de zeik en klagen bij de leraar.

    Weet iemand nog wat het Kofschip is?


    20 januari 2007 om 15:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!