Hoe gaan bedrijven om met het fenomeen weblogs?
Ter voorbereiding van diverse presentaties dit voorjaar (o.a. MWG-Congres 2007) ben ik een aantal cases aan het uitwerken waarbij bedrijven op een opmerkelijke manier gebruik hebben gemaakt (of juist niet) van de blogosfeer. Van de volgende cases heb ik inmiddels cijfer- en beeldmateriaal verzameld en uitgewerkt in presentatievorm:
- Kryptonite: Tough Locks, Tough World (najaar 2004)
- Nike: Tiger did it! (voorjaar 2005)
- Postbank: Mijn Postbankpas (najaar 2005)
- UPC: Digitale televisie en nu? (najaar 2006)
- Wii Have a Problem (najaar 2006)
- Diet Coke + Mentos = Kaboom! (najaar 2006)
- Dell vs Blogosphere
- Wal-mart vs Blogosphere
Welke cases missen jullie nog in het overzicht? Aanvullingen of opmerkingen op bovenstaande cases zijn uiteraard ook meer dan welkom!
Yep, ben er nog steeds blij mee maar kan nog steeds niet photobloggen…
Inderdaad een goede aanvulling Eduard, thx!
De Geen Stijl Doritos actie? Leuke omgekeerde case wellicht.
In het boek “naked conversations’ vind je ook nog wel een paar mooie tips
Persoonlijk vind ik het nog steeds bijzonder wat bloggen heeft gebracht voor de opvattingen over microsoft: behoorlijk gekanteld.
En gek genoeg zou je van Google ook een open blogsfeer verwachten maar zij bloggen juist weer vooral over zichzelf. Naked conversation zegt daar interessante dingen over.
Misschien niet zo spectaculair maar wel tot de verbeelding sprekend…
@ Marco’s presenatie voor MWG
Mooi verhaal, jammer dat ik er niet bij kan zijn. Volgens mij kan je rapido door de eerste paar sheets. Iedere persoon werkzaam in de media die die nog niet kent, mag direct met pensioen.
Ik vind je verhaal over hoe mensen interacteren met de merken (via de diverse niveau’s van betrokkenheid bij een blog) ook erg mooi, maar dat komt hier vast nog in terug.
Succes!
Ik heb 60 sheets voor 25 minuten dus dat wordt inderdaad rap door de eerste sheets om tijd over te houden voor de cases. Geen idee wat het niveau is in de zaal. Als het vooral offline mediaplanners zijn dan vraag ik me af in hoeverre wikipedia, flickr, youtube en myspace bekende materie voor ze is. We zullen wel zien!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!