Online Shoppers Report 2007

15 februari 2007, 05:58

De EIAA heeft voor het vierde jaar onderzoek gedaan naar het gedrag van Europeanen op internet. In het recent verschenen Online Shoppers Report 2007, is specifiek gekeken naar het online koopgedrag. 78% van de Europese internetgebruikers winkelt inmiddels online. Europese online shoppers kopen meer op internet en hebben daarbij een groeiend vertrouwen in specifieke branches.

Frank Janssen geeft vandaag op basis van dit onderzoeksrapport een bespiegeling over de retail branche. Hij stelt zich daarbij de vraag hoe de binnenstad er over vijf jaar uit zal zien. Het antwoord kan ik hem nu al geven, die zal er met uitzondering van muziek- en videozaken niet zo heel veel anders uitzien als vandaag de dag maar toch aardig om weer eens wat cijfers op een rijtje te hebben!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    hugolouter

    Dat lijkt me ook. Misschien kun je zelfs van een trend ’terug naar de winkelstraat’ spreken inmiddels. Natuurlijk niet van goederen die je beter op internet of in de supermarkt kunt kopen. Maar overal schieten italiaanse traiteurs, antiquaren, country style winkels en zelfs bronwaterwinkels de grond uit. En dan heb ik het nog niet gehad over de ondernemingszin van vooral Turkse groenteboeren en slagers.


    16 februari 2007 om 08:53
    ewout@onedaycompany.nl

    Marco, wat ik leuk vind aan dit onderzoek, is dat de relatie “online research” en de impact hiervan op de keuze voor een merk zo duidelijk is aangetoond.

    Eerste keer dat het bij mij in ieder geval zo onder de aandacht komt dat online ervaring en online/offline merkaankoop worden gelinkt.


    11 februari 2008 om 11:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!