Bijna 70% Amerikanen boekt vakantie online
DigiMedia verwijst naar een interessant onderzoek van BurstMedia (pdf) naar de online stand van zaken in de Amerikaanse reisindustrie. BurstMedia schat de omvang van de Amerikaanse online reismarkt op 68 miljard dollar en komt mede op basis van cijfers van PhoCusWright Research tot de conclusie dat dit jaar voor het eerst meer dan de helft van alle reisreservaties online zal verlopen.
Uit eigen onderzoek onder ruim 2,000 internetgebruikers van 18 jaar en ouder blijkt dat 67% van alle ondervraagden de komende maanden van plan is internet te gebruiken om zijn reis voor te bereiden (research) en om online een vakantie te boeken (purchase). Daarbij is een duidelijk verband tussen het gezinsinkomen en de mate waarin internet wordt gebruikt voor de reisplannen (zie figuur).
Interessant zijn ook de antwoorden op de vraag welke functies van een reissite de gebruiker doen besluiten om terug te komen op de betreffende site:
- de mogelijkheid om informatie betreffende vluchten, hotels en huurwagens te bekijken (prijzen en beschikbaarheid) (55,1%)
- informatie over de bestemming (49,9%)
- promoties en kortingen (49,7%)
- reisbulletins (22%)
- chattoepassingen en forums om reisinfo te lezen en te posten (12,7%)
- mogelijkheid om pagina’s te personaliseren (10,8%)
- een opt-in nieuwsbrief (9,6%)
Aardig om te zien dat ca. 10 procent (waar kennen we dat getal ook al weer van?) geinteresseerd is in één of andere vorm van user generated content. Voegen we daar aan toe dat user-generated content zal bijdragen aan de positionering in zoekmachines (vindbaarheid) en de verrijking van de content, dan lijkt het inzetten van user generated content aan te bevelen.
Bron:
http://www.burstmedia.com/
Wederom dank voor je interessante post. Hoewel de heading denk ik moet zijn: ‘Bijna 70% van de Amerikaanse internetgebruikers boekt vakantie online’. Nog steeds indrukwekkend, maar toch iets minder.