Heineken en Unilever aan kop bij nominaties SpinAwards

Heineken en Unilever aan kop bij nominaties SpinAwards

Eerst was er twijfel, vervolgens het vermoeden van weinig animo, maar uiteindelijk bleek het toch allemaal weer goed te komen met 305 inzendingen voor de SpinAwards. Vandaag maakte de jury bekend 37 nominaties te hebben toegekend.

Heineken voert de boventoon met maar liefst zes nominaties, gevolgd door Unilever met 5 en Douwe Egberts met 3 nominaties. Qua bureaus voert Qi de lijst aan met

zeven zes nominaties gevolgd door LEMZ met vier

vijf en Media Republic met drie nominaties.

De complete lijst van nominaties voor de SpinAward 2006 is als volgt:

Beste online campagne
Marco & Marko Hollands Geheime Wapen, Qi / Heineken
Nationale Hypotheek Quiz , .bone / ABN Amro
Lees Wembley , Oberon Medialab / Querido
Axe - Spray More, Get More , Media Republic / Unilever
Tapvat World Tour 2006 met Google Maps, Qi / Heineken
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet , ACHTUNG! / SIRE

Beste website concept
Feel Volvo C70, Euro RSCG 4D / Volvo
Volvo C30 A Product of Free Will, Euro RSCG 4D / Volvo
Douwe Egberts Burendag , LEMZ / Douwe Egberts
Skoeps, Talpa en PCM Uitgevers / Talpa en PCM Uitgevers
Nieuwe Heineken.nl , Qi / Heineken
Bizznizz, Brandbase / Postbank

Beste mobiele concept
Red Bull Flugtag, HotSMS / Red Bull
Lowlands Mobile Festival Guide, The Saints / Mojo Concerts

Beste crossmedia campagne
Douwe Egberts Burendag , LEMZ / Douwe Egberts
Watvooreikelbenjij.nl , UbachsWisbrun/JWT & Oberon Medialab / Nederland Veilig
Marco & Marko / Hollands Geheime Wapen, Qi / Heineken
Omo Buitenspeel Bond, LEMZ / Unilever
Werken met gedetineerden vraagt om een scherpe blik, BVH / Ministerie van Justitie/DJI
Gevaar voor de werklust, LEMZ / Douwe Egberts
Axe Shower, heb jij iets te bekennen?, LEMZ / Unilever
Wakker Worden met Valerio, TMF / TMF
Axe - Click , Media Republic / Unilever
Axe - Spray More, Get More, Media Republic / Unilever

Beste interactieve televisie concept
Wakker Worden met Valerio, TMF / TMF
ZiZone , Brevidius/ Essent Kabelkom / @Home
3VOOR12: interactief digitaal tv-platform, VPRO / VPRO

Beste gaming concept
The Blob, HKU / HKU
Introductiecampagne nieuwe ondernemingsstrategie, Bookmark HKU / NS
Triangler , TNO / TNO
Calucci the Game, Tribal DDB / Centraal Beheer Achmea
Apenkooi.com, Apenkooi/Sense Studios / Apenkooi

Beste innovatieve concept
Skypecast met Johan, Qi / Heineken
De Bierkloonmachine, Qi / Heineken
Nationale Hypotheek Quiz, .bone / ABN Amro
Pluk , N=5 / Pluk Company
Virale Toolkit, Hyves / Hyves

Op 21 maart kunnen de genomineerden hun case persoonlijk toelichten in het Instituut voor Interactieve Media aan de Hogeschool van Amsterdam. De toegang tot deze jurybijeenkomst is geheel gratis en een mooie kans om de cases van dichtbij te bekijken. De winnaars worden vervolgens op 5 april bekend gemaakt tijdens de SpinAwards Night in de Passenger CruiseTerminal in Amsterdam.

Wie waagt zich aan een voorspelling in de verschillende categorieen?


Delen

0
0


Er zijn 11 reacties op dit artikel

  • Verrassend ;-)

    Ik zal er uiteraard bij zijn op 21 maart en 5 april. Ben zelf dit jaar voorzitter van de jury voor beste website concept (vorig jaar was ik nog jurylid in de categorie beste online campagnes). Kan je vertellen dat het een hele klus was om de ruim 70 website concepten door te worstelen. Wel leuk om te doen overigens!

    geplaatst op
  • Qi heeft overigens geen 7 maar 6 nominaties (inmiddels aangepast in de tekst).

    geplaatst op
  • @Marco: Laat je het persbericht ook nog ff aanpassen ;-)

    Marco & Marko schat ik hoog in en verder ben ik benieuwd wat Pluk gaat doen. Maar als jurylid kun je maar beter niet reageren...

    geplaatst op
  • En Oberon heeft er twee! Leuk dat de duurste campagne (totaal budget (incl. TV en radio) 1 mio), namelijk die van watvooreikelbenjij.nl en de goedkoopste, met mediabudget 0,=, namelijk die voor Wembley, allebei genomineerd zijn.

    geplaatst op
  • Boehoe.....

    Ik kon er de hele nacht NIET van slapen..... ik sta niet eens tussen de nominaties....boehoe.....

    ;-)

    Mooi lijstje, en heb dan ook het volste vertrouwen in het feit dat de beste campagen voor elke categorie winnen zal....

    geplaatst op
  • Hallo Erik zou je LEMZ willen veranderen in 5 nominaties. Bedankt Kirian

    geplaatst op
  • Inmiddels LEMZ ook aangepast. Hebben jullie persbericht in de kroeg opgesteld Kirian? ;-)

    geplaatst op
  • @Kiriam/Marco: Ik wacht begin april wel twee dagen met plaatsing van het nieuws over de prijsuitreiking ;-)

    geplaatst op
  • @Marco/Erik: Euhm. Ben bang dat ik gisteren wat moeite met tellen had (zelfs zonder alcoholische versnaperingen notabene). Had vroeger ook altijd al onvoldoende voor wiskunde......

    geplaatst op
  • Tim (lemz) en consorten, grote klasse!!

    gefeliciteerd

    groet,

    Vincent uit Australie

    geplaatst op
  • Jeroen de Bakker (TBWA/Tequila):

    (...) De nominaties van de SpinAwards zijn bekend. En… het begint een beetje saai te worden in online Nederland. Wederom zijn Heineken en Unilever de grote (bijna) winnaars onder de adverteerders en bij de bureau‘s staan in het toprijtje –in lijn met de afgelopen jaren- Qi, LEMZ en MediaRepublic.

    Van harte gefeliciteerd allemaal uiteraard. Super gedaan. Nu zien of de prijzenverdeling in lijn hiermee komt of dat er nog verrassingen zijn. Het laatste verwacht ik eigenlijk niet en de toon is in ieder geval al (weer) gezet. We will see. 5 april aanstaande meer hierover. Dan is de SpinAwards-uitreiking.

    Overigens. Baal er om eerlijk te zijn toch wel van dat BrandGossip & de Vuurwerkcampagne niet zijn genomineerd. Als oud jurylid en serial Spin-winnaar vond ik ze wel Spinwaardig. Maar dat zal iedereen wel vinden die zijn of haar case niet genomineerd heeft zien worden. (...)


    Jeroen de Bakker is oud-jurylid van de Spinawards en in het verleden meervoudig winnaar namens Qi.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.