Het koopgedrag van jonge consumenten online

13 maart 2007, 04:39

Marketing-online.nl verwijst naar een onderzoek van Forrester Research naar het online koopgedrag van jonge consumenten getiteld: ‘Young Consumers Don’t Just Wanna Have Fun Online’.

Uit het onderzoek, waar meer dan 7.000 jonge consumenten aan hebben meegewerkt, blijkt dat de gemiddelde leeftijd waarop jongeren starten met online kopen 14 jaar is. Bijna 80 procent is dagelijks online en meer dan de helft is online op zoek naar productinformatie. Hun geduld is echter snel op, en jongeren willen ook niet te uitgebreid zoeken. Twee van de drie respondenten zeggen regelmatig iets online te kopen, zoals boeken, kleding en muziek. Ze betalen hiervoor met PayPal, maar voor de grotere aankopen gebruiken ze de betaalkaarten van hun ouders.

Zayera Kahn, de verantwoordelijke analist bij Forrester Research, meent dat retailers met een jonge doelgroep tegenwoordig concurreren met social networks als Windows Live Spaces, MySpace en Flickr. Zij adviseert dan ook dat retailers hun produkten op een andere manier moeten gaan aanbieden: met humor, een simpele navigatie, het bieden van alternatieve manieren om te betalen, social network-functies in de site verwerken en vooral ook uitbreiden met diensten voor mobiel en mp3-spelers.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Chiel Jan

    gay


    7 oktober 2016 om 12:34
    Trude

    Chiel Jan doe normaal

    groetjes MAMA


    7 oktober 2016 om 12:35
    Hendrik

    Ik doe een s/o naar de streets


    7 oktober 2016 om 12:36
    Dominee

    Hoort het woord des HEEREN we moeten ons bekeren! wacht niet tot het te laat is.

    Volg ook ff Jozua Limitless voor te gekke jeugddiensten


    7 oktober 2016 om 12:38
    fd

    cool


    4 april 2018 om 09:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!