Wordt co-buying nu wel een succes?

14 maart 2007, 06:10

De laatste trendbriefing van Trendwatching.com (pdf) gaat in op de trend Crowd Clout:

Online grouping of citizens/consumers for a specific cause, be it political, civic or commercial, aimed at everything from bringing down politicians to forcing suppliers to fork over discounts.

We kenden dit al van de jaren negentig met Let’s buy it.com. Toen is het volgens Trendwatching niet echt van de grond gekomen vanwege het feit dat de massa nog niet op internet zat, er heel veel offline aandacht nodig was om online exposure te krijgen en het web vooral gericht was op individuele activiteiten. Dat is inmiddels aardig veranderd.

Co-creation rules en ook de lijst met co-buying initiatieven groeit weer aardig van Crowdstorm, CrowdSpirit, Yahoo Shoposphere, ThisNext en Kaboodle tot dichter bij huis Unitedconsumers.com en het recente PingelPartner.

Wat denken jullie wordt het dit keer echt een succes? Welk initiatief steekt nu echt met kop en schouder boven de rest uit?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Steven Kraal

    Kennen we dan ook nog nokdown??? Het had absoluut potentie, maar was inderdaad te vroeg of….de verkeerde doelgroep! Ik geloof meer in de zakelijke variant waar bedrijven een meer homogeen inkoopbeeld vertonen (tenminste, daar waar het om facilitaire goederen gaat).

    Het lijkt er overigens op dat pingelpartner.nl nu al bezwijkt onder alle aandacht 😉 De site ligt er as I write uit!


    14 maart 2007 om 06:35
    Christiaan W. Lustig

    Het linkje naar Let’s buy it werkt natuurlijk niet, met een apostrof erin. 😉


    14 maart 2007 om 06:54
    Mathieu

    Zelf doe ik al jaren aan co-buying. Het is onstaan uit de behoefte van de Tweakers community om electronica met de hoogst mogelijke korting te kunnen kopen. Vereisten: geduld en vertrouwen 😉

    Geheel non-profit: http://www.samenkopen.net

    Iets profit: http://www.inkoopacties.net


    14 maart 2007 om 11:59
    view it

    I believe that bracing fruit is the best declaration. Proton-pump inhibitors are often expensive, and long-term personal effects of applying them is unnamed.


    20 mei 2014 om 01:19
    recommended reading

    Nowadays, there are a variety of impartial laboratories that actually try to monitor a variety of goods so they can make certain that prostate health supplements and also other nutritional supplements are full of the ingredients they state they have. On many occasions, prescription medications can also be advised. The significant prostatectomy is definitely the only remedy that can properly protect against any recurrences from occurring.


    7 juni 2014 om 02:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!