Na MacExpo gaat nu ook TINE niet door

22 maart 2007, 06:34

Amsterdam RAI heeft in één jaar drie beurstitels rondom media en ICT afgelast. Na MacExpo en Grafivak, gaat nu ook TINE niet door. De beursorganisator ziet zich helaas genoodzaakt tot deze stappen, omdat de belangstelling voor deelname in te grote getalen afneemt. TINE was gepland van 8 tot en met 10 mei. Amsterdam RAI heeft wel de intentie om het nieuwe concept ‘van beurs naar platform’ in nauwe samenwerking met marktpartijen verder uit te werken en zich ook in de toekomst te richten op ICT-gerelateerde evenementen (via: Crossmedialog).

Blognomics 07, het congres over de kracht van nieuwe media gaat gewoon door op donderdag 10 mei, van 13.00 tot 18.00 uur. Blognomics 07 heeft als thema ‘Media 2.0 has arrived’ en gaat in op de rol van de nieuwe media en de invloed daarvan op de dagelijkse praktijk.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    media

    Het persbericht dat ik gisteren ontving verbaasde mij eerlijk gezegd ook. En over de interactive topix; ik wis eerlijk gezegd niet eens dat ze die waren begonnen. Les 1 voor opzetten van een online discussie: verstop deze discussie niet achter knopjes en zorg voor voldoende (relevante) bezoekers.


    22 maart 2007 om 07:26
    Henri van den Hoof

    Wij hadden ons als één van de eersten (lees: weingen) ingeschreven en het was inderdaad al maanden angstvallig stil op de TINE website en überhaupt om het hele event heen. Erg jammer en je zou van een dergelijke organisatie toch betere planning en marketing verwachten. Je kunt niet zomaar ergens een website plaatsen en dan zonder relevante, actuele of prikkelende content vanuit het niets een hoop traffic en interactie verwachten op een onbewezen platform. Daarvoor moeten ze nu toch echt naar zchzelf kijken en een les uit leren.

    Ik was onlangs trouwens nog wel als gastblogger voor hun site gevraagd en had toevallig gisteren mijn eerste posting in het topix systeemintegratie voor ze klaargezet. Denk dat we die dus niet meer zullen zien verschijnen 😉


    22 maart 2007 om 07:36
    Jonathan Marks

    I think TINE lost its way, rather like Firato. Lots of the presentations were product demos (badly done in dreadful acoustics)- and those seriously interested in many of the systems has already been to Cebit. Comdex went the same way. May be a smaller scale invitation-only event where we see some cutting edge demos of not only whats on the horizon, but how we get there. A lot of the futurists lose the audience in the first 5 minutes. Likewise, there are few comparisons with what’s happening in neighbouring countries. The West Coast of the US is NOT Western Europe. So why do we always worship what comes out of California? Oh, and the RAI is not an inspiring place for creatives or small scale exhibitions.


    22 maart 2007 om 08:07
    Fred Karpet

    In tegenstelling tot sommige reacties hierboven, sta ik niet te kijken van het bericht dat de TINE geen doorgang zal vinden. De hoogtijdagen van de TINE dateren alweer van een fors aantal jaren terug, en het zag er niet naar uit dat dit nog goed zou komen.

    Ook wij zijn als organisatie benaderd om deel te nemen aan de TINE. Dit jaar zou alles beter, mooier, etc, etc, aangepakt worden. “Prima,” zei ik nog “…dan wachten we het dit jaar af, en mag u ons voor een volgende editie opnieuw benaderen.”

    Het zal me benieuwen of er ook een volgende editie van de TINE komt.


    22 maart 2007 om 08:37
    Peter Luit

    Er is volgens mij een behoorlijke herstructurering gaande binnen A’dam RAI voor wat betreft de eigen nationale titels, die al meerdere jaren achtereen te weinig geld opleveren. Maar daarnaast is ook het format aan herziening toe. Standhouders zijn het zat om voor elke stukje support een rekening te krijgen. Kleine(re) beurs organisatoren hanteren veel vaker een ‘one price fits all’ concept…… A’dam RAI ziet dat inmiddels ook wel in volgens mij, maar de opbouw naar een meer marktconform handelen lijkt tegenslagen te ondervinden van de heersende bureaucratie.


    22 maart 2007 om 12:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!