Interactive Marketing Channels To Watch In 2007

29 maart 2007, 01:57

Interactive Marketing Channels To Watch In 2007

Evenals vorig jaar heeft Forrester Research een onderzoek gedaan naar de inzet van interactieve marketingkanalen onder 170 Amerikaanse interactive marketeers. De resultaten van dit onderzoek zijn gepubliceerd in het rapport ‘Interactive Marketing Channels To Watch In 2007’.

Belangrijkste conclusie uit het onderzoek: marketeers vertrouwen nog steeds op bewezen kanalen als email, search en in iets mindere mate display ads. Social media is in opkomst maar wordt nog steeds beperkt ingezet. De ondervraagden hebben twijfels bij de (marketing)mogelijkheden van mobile marketing, in game advertising en virtuele omgevingen (zoals Second Life). Belangrijkste drempel om nieuwe kanalen te gebruiken is vooral onvoldoende bewijs dat het werkt door o.a. onderbouwde case studies.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Gijsbregt

    Schitterend doch niet verrassend. Wat mij minimaal evenveel interesseert als bovenstaande cijfers, is de verhouding online/offline. Ofwel, hoeveel kunnen alle bovenstaande kanalen samen nu afsnoepen van TV, print en outdoor.


    29 maart 2007 om 04:28
    Frank

    Fascinerend toch die (Forrester) rapporten..

    2006:

    Marketers Are Eager To Try New Tactics . . .

    * But Most Test The Water Before Diving In

    * Media Companies Experiment Most Aggressively

    2007:

    Marketers Stick With What They Know

    * Experimentation Still Makes Marketers Skittish

    * Marketers Want Proof Before Trying New Things

    Lijkt er op dat er wat teleurstellingen te verwerken zijn geweest in 2006..


    29 maart 2007 om 05:15
    basterburg

    Marco, blijf je nu nog steeds bij je standpunten aangaande e-mail marketing? 😉


    29 maart 2007 om 17:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!