Winkelgids en verzamelmagazine winnen Big Idea Contest

29 maart 2007, 12:01

{title}

Een maandje geleden was Nathalie Kruger niet echt gecharmeerd van mijn uiterst kritische noot m.b.t. de voorwaarden van Sanoma’s Big Idea Contest. De wedstrijd maakte immers deel uit van een heel groot, creatief ideeën-uitwisselingsfeest; de BladenMakersWeek. En dat sneeuwde helemaal onder in mijn aandacht voor die voorwaarden. Ik werd prompt uitgenodigd om deze bij te wonen…

Inmiddels loop ik al de hele week van de ene presentatie naar de andere, en woon ik gratis diverse workshops bij. En dat heeft mijn focus inderdaad verlegd van ‘legal’ (saai en bekrompen) naar ‘creative’ (leuk en expressief). Het gonst echt van creativiteit, deze week op het Sanoma kantoor; allemaal erg leuk. Ik kom er morgen nog even op terug.

En zojuist werden er dus één intern en één extern idee met cheques van €2500,- beloond.

Van de externe inzendingen sprak Sanne van Soest’s idee voor een door alle bestaande titels heen geweven shopping guide de meeste juryleden aan. Ze had er in de afgelopen dagen dan ook een prachtige presentatie van gemaakt, tjokvol voorbeelden en cijfertjes. En bracht het idee vanmorgen alsof ze echt nooit wat anders deed.

Bij de Sanoma medewerkers viel het volgens Paul Molenaar ‘typische Sjaak en Jan-idee’ in de prijzen; het enige magazine dat in de finale was beland. En ook dát was minstens zoveel aan hun presentatie als aan hun idee te danken; zij brachten zelfs een complete fanclub op de been.

Het verzamelmagazine ‘BEST’ gaat vrijwel direct in productie, en Sanne’s winkelgids wordt professioneel verder uitgewerkt. En alle andere finale-ideeën? Die worden de komende weken óók nog ‘ns wat beter tegen het licht gehouden, en – indien van toepassing – alsnog uitgewerkt en beloond.

Tot slot ging er nog een troostprijsje – een bezoekje aan het schoonste toilet in Engeland – naar Sanoma’s Esther, bedenkster van ‘2 pee or not’; de plasplekgids voor vrouwen ‘inclusief TomTom PeePee module’.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

1 Reactie

    Kees

    Wel makkelijk verzinnen: al geschreven content plaatsen in één, verzameld magazine. Heel goedkoop, naar mijn mening!

    Website is zeker een terechte winnaar…


    30 maart 2007 om 09:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!