NU.nl lanceert het oortje
Velen zullen het vandaag al wel hebben opgemerkt, NU.nl heeft een nieuw jasje. Opmerkelijk is dat de nieuwssite vast houdt aan een breedte van 640 pixels. Een bewuste keuze volgens hoofdredacteur Laurens Verhagen. Veel is niet veranderd: een extra blok overig, een benzinepagina, een kleiner logo, een duidelijker menustructuur en nieuwe frisse kleurtjes.
Het meest opvallende is het nieuwe advertentieformaat dat ze het oortje hebben genoemd. In de uiterste hoek van het scherm klapt de pagina als het ware open. Zodra de muis weer over de reguliere pagina van NU.nl wordt bewogen, klapt hij weer dicht. Microsoft heeft met een advertentie voor Microsoft Office de primeur voor dit formaat. Verhagen geeft aan dat NU.nl het oortje voorlopig zeer beperkt zal inzetten.
Ik heb de prijs van het oortje nog niet kunnen terugvinden op de tariefpagina van NU.nl. Zal morgen eens vragen wat de kosten zijn voor een dergelijke advertentie.
Aan firefox gebruikers willen ze niets verkopen? 😉 Verbaas mij er over dat nu.nl nog steeds aan het 640 formaat vasthoud. Ik zit verdikkie voor jan met de korte achternaam te scrollen terwijl links en rechts ruimte zat is voor wat nieuwsblokjes… dat moet toch intelligenter te maken zijn.
Ja erg handig, het wordt gewoon automatisch geblokkeerd!
Ik vindt het eigenlijk wel goed dat het het zelfde formaat is gebleven, het is echt een trademark van Nu en ziet er goed uit. Lekker overzichtelijk en niet te druk.
Het oortje vind ik wel mooi, ik heb er namelijk geen last van. Na 1 keer is de ‘lol’ er natuurlijk wel van af.
Het formaat vind ik helemaal prima. 640×480 is misschien een pietsje overdreven, maar ik heb het liever te smal dan te breed. Nu.nl is altijd al heel prettig scannable geweest en is dat nog steeds.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!