Ophef over Belgische actiesite ‘Rent a Wife’

3 april 2007, 17:07

Een campagne van het Belgische bureau Emakina blijkt aardig wat commotie te veroorzaken. Via de site Rent a wife kun je een keuze maken uit de 9.500 vrouwen die je per post toegestuurd kunt krijgen. Als je bent uitgekeken, dan stuur je haar simpelweg weer terug waarna nummer 2 van je lijstje binnen 24 uur wordt thuisbezorgd. Het geheel is een campagne voor de DVD verhuurservice van het Belgische DVD Post.

De Standaard weet te melden dat Belgische Instituut voor Gelijkheid van Mannen en Vrouwen verbijsterd is, diverse socialistische politici tegenover Belgische media hun afschuw hebben uitgesproken over de “seksistische provocatie” en dat de eerste klacht bij het Belgische Direct Marketing Verbond al binnen is.

Campagne geslaagd?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Joeri

    Na de jaren van commotie rond de printcampagnes van Beneton gaan we nu dezelfde toer op voor een online campagne??

    Zeker geslaagd als je het mij vraagt!


    3 april 2007 om 18:58
    Ron

    Hebben wij in Nederland niet ergens een ‘Huur een vent’-dienst waar vrouwen een man kunnen inhuren om lampen te verwisselen en schroeven in de muur te draaien? Alsof dat niet seksistisch is. Maar verder: iedereen weet toch onderhand wel dat ironie en sarcasme de natuurlijke vijanden zijn van belangenorganisaties. Come on, man!


    4 april 2007 om 03:36
    Elja

    Prachtig!

    Lijkt me absoluut een geslaagde campagne..

    De video maakt toch wel overduidelijk dat het humoristisch bedoelt is.

    Tcoh mooi dat er altijd weer organisaties zijn die zich hierover druk kunnen maken.

    Elja


    4 april 2007 om 05:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!