Er kan weer gestemd worden…
… op de beste TV-commercials, voor de Gouden Loeki 2007.
Vorig jaar had ik ruim de helft van de genomineerde commercials nog nooit gezien, dit keer ken ik er slechts twee (van de tien): die Citroën-commercial die nogal vaak bij Volkskrant-TV langskwam en de Nissan-commercial, die ik op diverse blogs heb zien langskomen. Alle andere nominaties zijn mij volstrekt onbekend.
Welke commercials uit het rijtje nominaties heb jij nog nooit eerder gezien?
UPDATE: Het gaat hier blijkbaar om een maandverkiezing. Had ik niet opgemerkt, zo midden in het reclameprijzenfestivalseizoen…
Hmm, misschien moet je meer TV kijken en minder blogs lezen.
En zoveel TV kijk ik niet, maar ik heb al deze reclames meerdere malen voorbij zien komen.
Juist de reclames die jij noemt heb ik minder gezien dan wel ervaren als minder interessant. Waarschijnlijk omdat ze zo ‘serieus’ zijn 🙂
Dit is toch alleen maar de maandverkiezing? De jaarverkiezing is pas later dit jaar
Ik ken ze ook niet allemaal, maar wel het overgrote deel. De reclames die jij noemt zeggen me minder.
Vooral de laatste weken, sinds de afschaffing van 118, is die van 1850 heel vaak te zien. Opvallend trouwens dat de 1888 van KPN er niet tussen staat. Daar zou meteen op hebben gestemd, want die is echt super.
Ken ze ook allemaal. Was me trouwens niet duidelijk dat die 1888 van KPN zelf was…let ik nou niet op?
@Bruno: Je hebt gelijk, dit is blijkbaar een maandverkiezing. Ik zal direct even een ‘update’-regeltje aan het bericht toevoegen.
Ik denk dat je inderdaad niet hebt opgelet 🙂
118 is sinds 1 april opgeheven. In het verleden was het zo dat als je een KPN abonnement had en je belde 118 dan kwam je bij KPN uit. Deed iemand met een Vodafone abonnement dat, dan kwam hij/zij automatisch bij Vodafone terecht. Dat is nu helemaal vrijgelaten. Iedereen, ongeacht het abonnement kan zelf bepalen welk infonummer er wordt gebeld. Al die nieuwe nummers zijn 18XY, dus 1800 (Vodafone), 1850 (geen idee wie daar achter zit) en 1888 (KPN), enz. enz.
@Caroline: die van 1888 is inderdaad een supercommercial. Lowe, meen ik?
Als ik het goed heb moet het bedrijf dat aan de Gouden Loeki meedoet ermee akkoord gaan en de rechten regelen (betalen) aan belanghebbenden. Dat zou een overweging kunnen zijn om niet deel te nemen…
@Ron: interessante website heb je trouwens. Alleen jammer dat je geen feed hebt die ik kan toevoegen in Bloglines 🙁
Zeker leuke website. Leuke naam ook!
@ Caroline: 1850 is van VoiceDataCenter
@ Ron: Zeker leuke website. Leuke naam ook! Ennn.. 1888 is inderdaad van KPN en gemaakt door Lowe.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!