CEO heeft meer aandacht voor ‘zachte’ management issues

4 mei 2007, 04:48

De resultaten van een wereldwijds onderzoek uitgevoerd door Bain & Company onder 1200 managers

duidt op een verschuiving van prioriteiten waarbij bedrijfscultuur, het milieu en kennismanagement belangrijker worden. Verder blijkt dat de leidinggevenden meer nadruk leggen op zachte management issues, zoals bedrijfscultuur, kennismanagement en milieuvriendelijk ondernemen. Verder blijkt ook dat

  • 9 van de 10 managers bedrijfscultuur even belangrijk vinden als strategie voor zakelijk succes
  • 7 op 10 managers milieuvriendelijke producten en diensten als een belangrijk onderdeel van hun missie beschouwen. Deze milieugerichte focus is zelfs belangrijker voor leidinggevenden in opkomende economieën (77%) dan in de gevestigde economieën (59%)
  • Kennismanagement voor het eerst in de top 10 van meest gebruikte management instrumenten staat.

Dat laatste is wellicht goed nieuws voor businessblogging. Een businessblog is immers een prima instrument om kennis binnen je organisatie vast te leggen en dankzij de discussies die daar worden gevoerd de kennis naar een hoger niveau te tillen. Kennisdeling werd echter lang niet altijd vanuit het management ondersteund. Met het bereiken van kennismanagement op positie 10 van de meest gebruikte managementinstrumenten lijkt het belang van het vastleggen en delen van kennis nu te worden onderkend.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!