Ad:Tech conferentie in Hamburg

Ad:Tech conferentie in Hamburg
, Daisycon

Volgende week vindt er weer een Ad:Tech conferentie plaats, namelijk in het Duitse Hamburg. Op dinsdag 22 en woensdag 23 mei worden de deuren van het congres centrum voor het interactieve marketing evenement weer geopend. De Ad:Tech is een conferentie voor interactieve advertising en technologie en probeert alle kanten van het hedendaagse marketing landschap bij elkaar te brengen. De Ad:Tech in New York, London en San Francisco zijn al een tijdje de hoogtepunten, maar nu komt het evenement dus weer naar het vaste land van Europa. In maart was er al een Ad:Tech in Parijs, nu is Hamburg aan de beurt.

De bezoekers van het congres kunnen kiezen uit zo’n 30 seminars (de meeste in het Engels), waaronder sessies over affiliate, email en mobile marketing, crossmedia campagnes en behavorial targeting. Mijn interesse gaat uiteraard uit naar de sessie over affiliate marketing, maar ik denk dat er voor alle bezoekers wel interessante verhalen tussen moeten zitten.

Naast de sessies is er ook een playground met ruim 50 exposanten. De meeste zijn Europese bedrijven of richten zich alleen op Duitsland. Ik zag zo snel geen Nederlandse bedrijven in de lijst staan, maar niettemin wel interessant. En, deze keer is het op slechts een paar uur rijden, dus wie gaan er nog meer heen?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 23 reacties op dit artikel

  • Statsplugger is Nederlands!

    geplaatst op
  • Er staan wel Nederlandse bedrijven namelijk http://www.StatsPlugger.com en www.eBuddy.com

    geplaatst op
  • Begin volgend jaar zal er ook een Ad:Tech in Nederland plaats gaan vinden!

    geplaatst op
  • @Ad:Tech We know Bovenaan staat een handige zoekfunctie zodat je nieuws ook nieuws is in plaats van iteratie en open deuren ;)

    @StatsPlugger Misschien een handle die meer [a titre personel is? Welk hotel zit je?

    geplaatst op
  • @Bram ik zal zelf niet aanwezig zijn maar stuur me anders even een email

    geplaatst op
  • @Arjan Makkelijker ;) Ik kom namelijk met een bus hooligans de eerste Ned-Dui op ad gebied uitvechten. Flashmob die al je flyers meegraait en dat soort dingen. Stadtspfluger lijkt erg Duits; hadden we bijna je stand leeggerauscht ;)

    geplaatst op
  • Ook leuk: Ad-TechAmsterdam.com.

    geplaatst op
  • @Barry So, that's the best you can do? ;)

    geplaatst op
  • AOL-tje geworden

    geplaatst op
  • Melvin, AOL heeft niet ad:tech maar adtech overgenomen ;-)

    geplaatst op
  • Ad:Tech (1) Zet de opt-out knop opvallend groot bovenaan de mail...


    Ik heb wat tegen Duitsers. Vooral tegen sympathieke Duitsers. Noem Jürgen Klinsmann. Zo vervelend als ze overal echt beter in zijn. Noem Michael Schumacher. Vervelend. Op de Ad:tech in Hamburg, zoals je vermoedt, technologische innovatieve manieren om klanten bij je product te vinden (1.0) maar ook om producten bij je klant (2.0) te vinden.
    Op de vloer stond het Nederlandse Statplugger, die ik beloofd had te overvallen. Sympathieke reken club verkoopt huismerk (whitelabel) webstatistieken pakketten aan hostingpartijen. Shared hosting clubs in Deutschland dienen zich diep te schamen als ze de StatPlugger niet implementeren. Maar op de aanpalende conferentie kom ik mensen tegen die het echt snappen. Duitsers!? Ja, natuurlijk ze hebben een grotere thuismarkt en ze kunnen ze goed rekenen en het is vreselijk oneerlijk vergelijken. Maar ze hebben het ook gewoon beter begrepen. En dan voetballen de Duitsers volgens eigen zeggen met hun B-team. De Ad:tech is Amerikaans en dat is toch minder dan unsere eigene Fachmesse: OMD Dusseldorf. Ik hoor verrassende geluiden. Duitsers die beginnen te praten waar ik was op gehouden te denken. Dat zegt best wat. Verrast was ik toen bleek dat één van die Duitsers een Nederlander was. Onze eigen Rafael van de Vaart maar dan van Webpower. Uit Barneveld.
    .

    Om je een indruk te geven van de Ad:tech licht ik de emailmarketing sessie er uit. Gevraagd naar ROI van behandelde cases blijkt een Duitser die paraat te hebben. Op twee cijfers achter de komma (57,75 t.o.v. 8 op tradioneel). Lekker. Ander voorbeeld? De voorwaarden voor gezonde emailmarketing is hier nog net een voetnoot waard (Klarer Absender, Eindeutige und interessante Betreff Zeile, Personalisierte Ansprach, Links verwenden um auf details verweisen, Repsonse Moglichkeit berucksichtigen, Weiterleiten an einen Freund Moglichkeit, Contact daten actualisieren, Tage Zeitpunk, Micro-Microsegmentation, Messen, messen, messen. Alles gefundenes Fressen, nicht nu ein aufen Tur. Deze ene Duitser zegt bout dat zondigen tegen deze emailmarketing regels erger is dan SPAM! Omdat je gesteld vertrouwen beschaamd. Die heb ik thuis nog niet vaak gehoord. Hier wel. In Hamburg.
    De volgende Duitser, Mission <one>, doet mee aan de grote cases in dit grote land. Deze emailcampagnes zijn met droge ogen 20% duurder als een TV spot en dat is dan inclusief de mediaspend. En dat vinden ze niet abnormaal hier. Kadeng, homerun uit het stadion. Met droge ogen tovert men een effectieve pull marketing case uit een pushtechnologie hoed die zo ontzettend voor de muziek uitloopt dat het eng is. En dat ze dat dan gewoon al 10 keer gedaan hebben. Groot. Met Neckermann. Dat geeft je het gevoel dat je hier moet zijn. In Hamburg.
    Dan kommt der Herr Jacco Bouw op het podium. Met een accent. Webpower managed reputatie van je nieuwsbrief en andere emaillijsten en draagt zorg voor vrije doortocht door alle spamfilters en blacklists. Ze hebben met hun systeem (echt technisch maar vooral slim) een van de weinige filevrije snelwegen in Europa om grote hoeveelheden mail af te leveren. Een case die de aandacht trekt van het publiek is die van vrijgeleide van 14 miljoen nieuwsbrieven naar gamende WorldofWarcraft chinezen. (Webpower heeft naast Barneveld o.a. een kantoor in Shanghai). Hoe je er technisch voor zorgt dat die allemaal terecht komen waar ze horen. Volgens Herr Bouw hoort de opt-out knop als eerste op elke email want dat wekt vertrouwen en voorkomt dat ontvangers je rapporteren als spam. eMailmarketing ist Erwunschte pushtechnologie, so nennt Herr Bouw das. Und das er ein neues Buro startet naechste Woche. In Hamburg. Kan ie mooi vechten met DQ&A om personeel. In Hamburg.

    geplaatst op
  • Lezers die iets willen vragen aan een van de sprekers of standhouders van AdTech stel hem hier en ik relay ze... Andere verzoeknummers zijn ook welkom. Ik doe morgen nog een editie Ad Tech (2).

    P.S. BTW wordt voorlopig mijn laatste comment hier op Marketing Facts. Dus grijp je kans. ;)

    geplaatst op
  • Leuk verslag uit Hamburg Bram; wellicht aardig om deze als apart bericht te posten?

    geplaatst op
  • Laatse reactie; wat krijgen we nou? Je bent toch niet gevoelig voor een beetje tegenreactie?

    geplaatst op
  • @Marco Neh, posten is so Q403. Bovendien ik weet niet een hoe je zou moeten posten. Ik heb niet eens post rechten op MF!. Nooit gehad. Ik dacht een beetje dat dat de afspraak was. Nienke wel. Bram niet. Dus hoe dan?

    @Marco Huh? Wat bedoel je? Dat je mijn comment wilt degraderen tot simpele post? Ik begrijp je tegenreactie niet zo goed of ben niet zo onder de indruk... Wat? :p

    geplaatst op
  • Okay, duidelijk ;-)

    geplaatst op
  • Ad:tech (2) Parkinson patienten en ander acerbische opmerkingen over visitekaartjes


    "Waar ze blijven?" Ik sta op de Ad:Tech met de jongens van eBuddy te kletsen. "Waar blijven ze?" vraagt Arthur. Geen mediabureau te bekennen. Publishers, verdwaalde adverteerders, programmeurs, specialisten, rifraf, maar geen enkel media bureau. Even afgezien van ik dan zei de gek. eBuddy heeft een browser based chat client. In hun huidige beta kunnen alle Instant Messenger platformen en hun buddies gemixed worden tot een hele vette social media community en 2.0 propositie. Eh... niet dus. De oprichters zijn in San Fransisco om nog meer eyeball advertising 1.0 op hun platform te realiseren. Het enige aanwezige mediabureau is dan alleen geïnteresseerd in behavioural targeting en niet in brute reach of zelf traditioneel gesegmenteerde (AgeSexLocation) reach. Mijn argument dat Google ook vraagt niet naar mijn leeftijd of interessegebied en toch best succesvol is leidt tot een interessante discussie. Er zijn uitzondering en blijkbaar heeft eBuddy genoeg oompf om er mee weg te komen. Even los van de behavioural targeting discussie ben ik best trots op ze ik zoek me namelijk lens naar internationale advertentie platformen. Volgende campagne lekker via 10x zo goedkope eBuddy ipv die onzalig dure MSN tab. Maar waar blijven ze? De media bureaus...

    Ik ga maar eens lunchen. En terwijl ik van de beursvloer afloop zie ik allemaal schuivelende oudjes. Sommige gebruiken Nordic walking stokken, sommige gebruiken een looprek, sommigen lopen met een infuus. De meesten staan te trillen op hun benen en worden aan de arm weer weggeleid. Die mensen horen duidelijk niet hier. Het blijkt dat in de belendende zalen van de CCH een Parkinson conferentie gaande is. De bezoekers zijn zo gedrogeerd of niet bij de pinken dat ze zich vergissen in de beursvloer. Arme schatten. Ik lunch wat. En probeer al mijn afspraken met Maxymiser en Blue Lithiumzo'n een beetje te verzetten zodat ik een uitnodiging voor een parallel sessie kan houden. Deze parallel sessie gaat namelijk over internationalisatie en ik verbaas mij over de manier waarop je kunt multilevel online marketing doet in India en Africa. Enorme piramidespelachtige website structuren waarin arme sloebers shit verkopen aan nog armere sloebers, met volledige social media en community inzet, the works. Recommendations, peer2peer, word of mouth, buzz en pull marketing (echte 2.0 meuk) die worden ingezet om de wereld in de sloot te helpen. Dus, 2.0 is niet alleen maar zegen. De sprekers raden eBuddy categorisch af om uit te rollen in San Fransisco. De Patriot Act 2.0 en de operationele (hardere) versie Homeland Security big brother gezeik betekent dat de Amerikanen het recht hebben om de kleur onderbroek van de zus van je maîtresse te weten. Als je die niet hebt of als zij die niet draagt verschepen ze je naar Guantanamo bay. En dat interne visitatie recht blijkt met name bij Europese dataverzamelende (ad networks) uitgeoefend te worden. (Ik word nu vast opgepakt). Samenzwerings theorien daar gelaten, je hebt geen idee van de vrachtwagens met juristen die nodig hebt om zowel in bananen republieken als in de US zaken te doen. Nog een reden voor eBuddy om vooral geen behavioural en segmentatie data te verzamelen, morgen zit Bush in mijn vrienden netwerk te gluren. On the upside, is Zweden het nieuwe Nederland vanwege hun meertalige internationale oriëntatie en soepele uitrol van concepten naar internationale markten. Ik zeg: blijf in Europa ga naar Zweden. Ik ben ook nog even binnen gelopen bij IPTV maar dat ging gierend richting Death by Powerpoint dus ik ben gevlucht. Behalve Kewego trouwens zelfde gelul, niks nieuws TV vs Clipnetwerken allebij TV 2.0 aan het claimen. Ik ga bier drinken en mijn koffer pakken.
    Het probleem met de absente media bureaus is ook opgelost. Het blijkt dat ze er wel waren. De meesten werden echter aangezien voor gedesoriënteerde Parkinson patiënten. De werden dus afgevoerd naar de conferentie hiernaast! Een paar hebben alle toespraken aangehoord (grafiekjes, bereik, tarieven, doelgroepen, gevaren van) voordat ze er achter kwamen dat het geen parallelsessie van de Ad:tech was. Innoveren is voor the .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)...

    geplaatst op
  • Leuke comments Bram, dank voor de update over de seminars. Wijzelf hebben de conferentie (de lezingen) etc niet bezocht maar hebben het beperkt tot de playground en een lezing van onze concullega's zanox en Affilinet. Om eerlijk te zijn waren die niet van een heel hoog niveau (wellicht zitten wij er al te diep in), maar voor algemene affiliate marketing informatie waren ze wel aardig.

    Wellicht was ik verwend met eerdere Ad:tech's, maar de playground viel mij een beetje tegen. Het was een kleine zaal waar het aantal bedrijven gewoon niet heel groot was. Wel wat aardige contacten opgedaan dus zeker niet waardeloos, maar mijn verwachtingen waren misschien te hoog.

    Nog wel even met de organisatie gesproken, grote kans dat de Ad:tech Amsterdam volgend jaar juni plaatsvindt. Lokatie: Passengerterminal Amsterdam...

    geplaatst op
  • @Barry Klopt. APT. Tegelijk met de Eday. Kijken wie dat weer gaat boycotten. ;)

    @Visitekaartjes Je moet nooit je visitekaartje of je mailadres aan een Minister van een Afrikaans land geven. Je wordt doodgespamd. Acerbisch is een neologisme (acerbic in engels) en dat betekent bijtende spot.

    Dit hierboven is een comment op een comment die lijkt op een post. Als je het nog snapt gefeliciteerd. Jij snapt het. Als niet troost je. Dit was mijn laatste comment hier. Er lonken grotere groenere weiden die bepaalde exclusiviteit veronderstellen ;P. Kan nog niet zeggen wat. Ik hoop dat ik deze commentosphere wat heb kunnen opscherpen en het minder saai en meer polemisch achter me gelaten heb dan het was... Weg met de 1.0, weg met de wannabe pushmarketeers en selfposters. Lange leve de minder tactvolle comments....

    geplaatst op
  • @Bram - Nee, nee! Zwicht niet voor het grootkapitaal van het Tijdschrift Tegen Marketing. Blijf, blijf!

    geplaatst op
  • Bram, opnieuw dank voor je verslag vanuit Hamburg. Met plezier gelezen. En ja, je hebt zeker kleur gegeven aan de discussies hier op Marketingfacts!

    geplaatst op
  • @Bob No comment! (Beetje mij met Jack Spijkerman vergelijken, terwijl ik gewoon jouw tarief plus artistieke vrijheid bedongen heb. :p)

    @Judas Ja. Ach... laten we offline maar eens evalueren.

    @Marco Hoewel ik er niet meer ben: Als het hele blog zo nu en dan op bold springt, en het IP adres van de codesetter is anoniem, weet dan dat het weer te gezapig, te gepolder, te 1.0, te platitude, te ideakillerig, te hoffelijk, te dom, te ongezouten, te weinig Haterd is. Underline krijgt men gewoon bij algemene grieven en Italic heeft te maken met gebrek aan offers. Opdat lezers elkaar zullen aanstoten en zullen zeggen: Het spookt op MF! Dus ik hoop dat je met je dankwoord wel sarcastisch en narrig aan het natrappen was, toch? ;)

    geplaatst op
  • @ Barry : Dank u voor uw post over ad:tech. We waren ook in Hamburg en het was heel interessant! Heeft u van uw uitnodiging geprofiteerd? Kunt u hun feedback terugzenden? Dank u en tot binnekort!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.