Meer onlinemarketing, maar nog niet sociaal

19 juni 2007, 05:00

Bedrijven in de industriële sector besteden in 2007 een steeds groter gedeelte van hun budget aan marketing. Daarbij wordt tevens een steeds groter aandeel van het marketingbudget door online marketing opgesnoept. Dat blijkt uit het “2007 Industrial Marketing Trends Survey”, dat is uitgevoerd door GlobalSpec (The Engineering Search Engine, hier meer over dit bedrijf).

GlobalSpec hield een trendsurvey onder managers, marketing en sales professionals in de industriële sector. Meer dan de helft van de respondenten zegt te verwachten dat hun bedrijf in 2007 meer zal uitgeven aan marketing dan in 2006. Slechts tien procent denkt dat het marketingbudget minder zal zijn dan in 2006. Hieronder nog een paar opvallende resultaten. (via: Marketingonline)

– Minder dan tien procent van de ondervraagden verwacht een stijging van het marketingbudget voor sociale media. De populariteit van marketing op weblogs en podcasts moet in de industriële sector nog door gaan dringen.

– Van de ondervraagden zegt 37 procent van plan te zijn een derde van het marketingbudget online te gaan besteden. Of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, dat is natuurlijk altijd een tweede. Maar de trend, die is alvast duidelijk.

– En, niet erg spannend: 73 procent van de respondenten zegt klantacquisitie en het genereren van leads als belangrijkste marketingdoel van 2007 te zien.

Voor degene die dol is op grafieken, percentages, staafdiagrammen en cijfers nog een toetje. Hier op Marketingcharts hebben ze de boel erg mooi geïllustreerd.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!