
Iemand het deze week door ING (in samenwerking met Leuk Werkt Worldwide ) gelanceerde reclameconcept ‘Het goede gesprek’ al bekeken?
Het concept is in een talkshowvorm gegoten waarbij redactie en commercie volledig zijn geïntegreerd. In de eerste uitzending gaat het over watervilla’s en de hypotheken van ING. Wouke van Scherrenburg voert op de Lek een goed gesprek met gasten Ellen ten Damme, architect Schönberg en Christian Boosman van ING. Fragmenten uit de talkshow zullen de komende periode ook voorbij komen op radio, televisie en internet en worden getoond in kranten en tijdschriften (bron: FD).
Mijn eerlijke mening? Wat een drama dit ‘goede gesprek’! Het script is allerbelabberdst, de gastvrouw en gasten zijn ongelooflijk slechte acteurs om nog maar te zwijgen over de authenticiteit van het gesprek. Zou de ING nu werkelijk denken dat de consumenten zo dom zijn om hier een half uur naar te gaan kijken? Ik vrees dat de ING binnenkort een slecht gesprek heeft met de partij die dit voor ze in elkaar heeft geprutst.
Ik ben overigens niet de enige die kritisch is over de uitvoering van deze campagne, ook Vue Royale vindt dat ING zich blameert met deze online show.