Google start met betalen op basis van Pay Per Action in Nederland

21 juni 2007, 09:14

{title}Zeer binnenkort kunnen adverteerders met een AdWords account ook gaan adverteren op basis van Pay Per Action (PPA) Hierbij wordt in plaats van een maximale CPC of CPM, een bedrag ingevuld wat men maximaal wilt uitgeven voor een conversie.

Op dit moment kan alleen worden geadverteerd op partnersites binnen het contentnetwerk welke zich voor PPA-ads hebben aangemeld. De advertenties worden vertoond in speciale PPA-blokken, zodat ze niet concurreren met bestaande Content en Site Targeting campagnes. Omdat dit er momenteel nog niet heel veel zijn, zal het te verwachten volume beperkt zijn.

De conversies worden bijgehouden door de Google Conversion Tool welke zich binnen elk AdWords-account bevindt. De cookies van Google worden maximaal 30 dagen bewaard.

Zijn er al mensen welke ervaringen hebben met het adverteren op basis van PPA binnen AdWords in andere landen?

David van Dam
Managing Director Performics Nederland bij Performics Nederlands

David van Dam is een senior online marketeer met een specialisatie in performance marketing. SEA, SEO, web analytics, usability en conversie optimalistie: het zijn allemaal onderwerpen waar hij mensen niet alleen graag mee helpt, maar ook erg graag over praat en schrijft. Voor Marktingfacts zal David zich richten op nieuws, trends en andere interessante ontwikkelingen op het gebied van online performance en conversiemarketing.

Categorie
Tags

5 Reacties

    David van Dam

    PPA bij Google is inderdaad niet nieuw, maar wel nieuw is dat het nu ook beschikbaar is in Nederland en andere Europese landen. Tot op heden kon adverteren op deze manier alleen maar in de V.S. Had ik wellicht iets meer moeten benadrukken.


    21 juni 2007 om 09:55
    Kasper Katje

    Bedankt voor de toelichting. Ik lees het nu ook in het aangehaalde nieuwsbericht dat het Beta-programma nu wereldwijd is gestart maar las eerst alleen jouw ‘binnenkort’. 😉


    21 juni 2007 om 10:10
    ssmeding

    Op basis van eerdere activiteiten met CPL-campagnes op eigen websites wordt ik niet direct enthousiast, maar het is wel fair dat Google werkt met een cookie die ook bewaard blijft als de bezoeker de website verlaat en later terugkeert. Dat hebben bij mijn weten niet veel affiliate netwerken.


    21 juni 2007 om 12:12
    Kasper Katje

    De meeste netwerken werken met cookies hoor Sint, sommigen wel tot 365 dagen maar gemiddeld in ieder geval tussen de 30 en 90 dagen.


    21 juni 2007 om 12:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!